Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag har i alla fall det när jag hade ett varmblod. Det är bara om de tävlas inom trav som man får begränsad försäkring. Är veterinärintyget u.a så får man ingen reservation.
Men det står i deras villkor att man inte kan försäkra mot lösa benbitar på varm/kallblodstravare .
Är det ingen so mhar råkat ut för det som vet vad som händer?
Det hehöver inte vara nåt fel på hästen under besiktningen, det kan ju kommma senare. Gäller förs. för det då?
Står det i villkoren om lösa benbitar så är det väl så, det är ju en ganska vanlig åkomma hos travare. Ska man betala en sådan operation själv landar den på strax under 15.000 tror jag.
Får den dock något annat problem så går det på försäkringen, om den gick igenom besiktningen utan problem!
Om jag har läst mina villkor rätt så täcker de operation OM hästen blir halt av dem, dvs de måste ta bort för hästens välbefinnande.
Men det är mkt möjligt att jag feltolkat och nu så spelar det för mig ingen roll, ponnyn är ju friröntgad så jag har inte funderat så mkt mer på det. Har Folksam.
Ekonomi & Juridik
Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
Hästmänniskan
hej.. satt och skrev ett avtal precis.. har haft min häst på annons så nu är det en tjej som ska ha honom på prov nån månad. låter detta...
Hundträning Det låter lovande! Är inställd på ett par crispi framöver men vill prova i butik först, man kan ju alltid skicka tillbaka men vill prova...
Ekonomi & Juridik Men vilken del i Sverige bor du?
Jag tror inte det behöver vara så farligt som det låter utan det kan vara olyckliga omständigheter...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.