Försäkringsfråga

domino

Trådstartare
Gammelkissen (Domino) kom in i fredags helt blodig frampå (kommit ur munnen). Han blev sämre under de närmsta timmarna, loj och hängig och ville vara för sig själv. Hittade inte var det kom ifrån så jag ringde till veterinären här i stan men de hade inte tid utan sa att jag skulle åka akut på en gång till Strömsholm. :( Det gjorde vi och efter att ha varit där i 5½ timme visste vi att han hade en sårskada i munhålan, vänster överkäke. Att tandköttet släppt från tandraden och man såg käkbenet. Han hade haft en inflamation innanför i några dagar och det var den som spruckit. Vilket inte går att operera eller sy :(

Hur som helst, veterinären sa att vi skulle skicka in kvittot till försäkringsbolaget. Vi ska på återbesök på fredag för att se hur/om det läker. Ska jag vänta med att skicka in till försäkringsbolaget tills det är klart och har alla papper eller skicka in separat efter varje besök?

Sv: Försäkringsfråga

Det beror nog på vilket försäkringsbolag du har. Olika försäkringsbolag kan ha olika regler om sådant där. Har du Agria kan du vänta med att skicka in papperen tills efter besöket på fredag.

Hoppas kissen läker ihop fint.

Det beror nog på vilket försäkringsbolag du har. Olika försäkringsbolag kan ha olika regler om sådant där. Har du Agria kan du vänta med att skicka in papperen tills efter besöket på fredag.

Hoppas kissen läker ihop fint.

Tack! Hoppas jag med! Vill ju ha han kvar lääänge till! :love::(

Jo, det är Agria jag har. :bow:

Vi har skickat in våra kvitton nu igår, på alla våra besök den senaste tiden, till Agria. Ingen idé att sitta o skicka dem ett och ett, bättre att vänta in så man har ett par stycken o skicka. Är uppe i över 10.000 på Casper nu med hans diabetes.
Normalt brukar vi ta direktreglering dock, men vi glömde helt bort det när vi var där akut, o sen kvittar det ju då man ändå måste skicka ett kvitto, då kan man ju lika gärna skicka in resten samtidigt.

Hoppas den vite kryar på sig.

Vi har skickat in våra kvitton nu igår, på alla våra besök den senaste tiden, till Agria. Ingen idé att sitta o skicka dem ett och ett, bättre att vänta in så man har ett par stycken o skicka. Är uppe i över 10.000 på Casper nu med hans diabetes.
Normalt brukar vi ta direktreglering dock, men vi glömde helt bort det när vi var där akut, o sen kvittar det ju då man ändå måste skicka ett kvitto, då kan man ju lika gärna skicka in resten samtidigt.

Hoppas den vite kryar på sig.

Ja, det hoppas jag med. Vet. hade ringt idag och ville prata om odlingen han tog i såret och hur Domino mådde och hur det var med honom. :) Antagligen är det väl en annan sorts medicin han ska för han sa att det var svårt att veta när man inte riktigt hade på papper vilken bakterie det var.

Ringde till Agria med och de sa att jag kunde göra vilket som men att de föredrog att få alla papper på engång istället för ett och ett.
Skickar man med apotekskvittona med eller? Tänkte jag skickar med allt som rör det där så får de plocka bort det som inte ersätts.

Ja, det hoppas jag med. Vet. hade ringt idag och ville prata om odlingen han tog i såret och hur Domino mådde och hur det var med honom. :) Antagligen är det väl en annan sorts medicin han ska för han sa att det var svårt att veta när man inte riktigt hade på papper vilken bakterie det var.

Ringde till Agria med och de sa att jag kunde göra vilket som men att de föredrog att få alla papper på engång istället för ett och ett.
Skickar man med apotekskvittona med eller? Tänkte jag skickar med allt som rör det där så får de plocka bort det som inte ersätts.

Om man har en försäkring som täcker läkemedel också ska kvittona med, men ta kopior på dem innan du skickar iväg dem (eller ännu hellre, spara originalen och skicka kopiorna).

Som Sol skriver, kopiera rubbet och skicka kopiorna. Skicka både från vet och apotek. Så får de sålla bort det som de inte ersätter. Så gjorde vi. Vi får ju tex ersättning för sprutorna, glucometern, lancetter och mätstickorna, men inte för insulinet. Vi skickade rubbet så får de rensa själva.

Jag har Maximal veterinärvård 30.000 står det i försäkringspapprena.. Ska kolla om det står något om villkoren på deras hemsida ang medicinersättning..

Nu är återbesöket avklarat.
Veterinären sa att det såg bra ut, var inget varsekret utan bara saliv i såret/hålet och luktade inte illa. Skönt att höra.
Däremot fick han ny medicin, i tablettform så det blir lite trixigare men ska väl gå. Den ska göra så att inte inflamationen hamnar i käkbenet för då kan det bli allvarligt om det ens går att bota. :(
Orsaken till infektionen kan vara att han varit i slagsmål med en annan katt för han har märken efter det på magen, halsen och huvudet (revor) att han fått en klo upp i munnen med eller liknade sa han.

Han ska äta den nya medicinen i 14 dagar och sedan blir det återbesök igen.

Kommer nog dröja innan det är bra det här känns det som. Men vad gör det, vill ju att min lilla älskling ska bli helt bra igen! :love:
Håll en tumme för honon att han blir det!

Lilla och lilla ja, han har gått ner 1½ kilo sen han blev utekatt för 4 månader sedan :banana: :)
Veterinären tyckte han skulle minska 1 kg till för hans 'idealvikt' är 5 kg. :D

Ville bara berätta att....

Gammelkissen är frisk och bra i munnen igen! :banana: :bump:

Var på återbesök på Strömsholm i torsdags och det var en glad matte som åkte hem med sin kisse! Det hade läkt och gått igen helt såret i munnen. Veterinären sa att han får vara ute igen men att vi ska kolla i munnen då och då så det inte blir något knas igen.

Domino fick hoppa ut ut bilen själv när vi kom hem. Öppnade buren och han klev försiktigt ut och gav mig blicken: 'Fåår jag verkligen vara ute nu? :eek:' Sen sträckten han på sig ordentligt när han kommit ner på maken och skuttade i väg. Nöjd och belåten var bara förnamnet på hur han såg ut när han kom in några timmar senare! :love:

Ska skicka in papprena till försäkringsbolaget nu. Totalt hamnade notan på 3000 kr. Inte mycket men jag får förhoppningsvis tillbaka det mesta av det som överstiger 1200 kr som sjäkvrisken är på.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 063
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 789
Senast: nickan1
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 224
Senast: fruxolisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter