Försäkringsfråga

F

Fjunet

Om en häst är katastrofförsäkrad, kan jag då veterinärförsäkra den utan att behöva göra en veterinärbeskiktning?

Sv: Försäkringsfråga

Vad är en katastrofförsäkring av häst?
För att ha en veterinärvårdsförsäkring kräver nog alla bolag att man har en livförsäkring på hästen i samma bolag. Sedan är det nog upp till bolaget att avgöra om det krävs veterinärbesiktning för att tekna en sådan. Brukar bero lite på vilket belopp det rör sig om och om det finns någon känd sjukdomshistoria för hästen.

Sv: Försäkringsfråga

Jag har försäkrat en 12 åring som bara hade katastrofförsäkring med en A1. Ett lågt belopp och behövde inte veterinärbesikta.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 134
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 654
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama