Sv: Försäkringsfråga om sänkning av livbelopp vid övertag av försäkring
Jag tycker ju faktiskt att om ni har haft ute ett ombud så borde hen ha sagt ifrån att det var ett för högt livvärde om hen tyckte det och inte bara låta er betala. Pratar man däremot bara med kundtjänst så bryr de sig nog inte alls utan då kan det bli så fel. Jag håller helt med dig om att man borde få hjälpen och faktum är att det har iallafall jag fått av försäkringsbolagen.
Har nu prata med bolaget och allt har löst sig. Men tycker ändå att när man tecknar en försäkring så borde bolaget ifråga sätta summan om den är orimligt hög jämfört med vad den borde vara, inte bara bocka, tacka och ta emot den höga premien/försäkringssumman.
Om jag t.ex vill extra hög försäkring på en bil,då kräver dom ju t.ex foto, att man visar upp bilen om man vill försäkra den extra högt.
Många som vi som är första hästägare kanske inte vet exakt vad hästen rimmligen borde vara försäkrad för, man pratar ju med sitt ombud (gjorde vi i alla fall) och dom ska hjälpa en och råda en, borde inte dom redan där sagt till "det där är för högt värderat" inte "godkänna" och bara tuta på och låta en betala?
Jag tycker ju faktiskt att om ni har haft ute ett ombud så borde hen ha sagt ifrån att det var ett för högt livvärde om hen tyckte det och inte bara låta er betala. Pratar man däremot bara med kundtjänst så bryr de sig nog inte alls utan då kan det bli så fel. Jag håller helt med dig om att man borde få hjälpen och faktum är att det har iallafall jag fått av försäkringsbolagen.