T
TeamTop
Jag fick häromdagen veta att mitt försäkringsbolag sagt upp min försäkring pga jag inte anmält ny adress till dem när jag flyttat så de fick tillbaka försäkringsbrevet (trots ett års eftersändning!), detta har inte meddelats mig och fick svaret av bolaget att de har så många kunder så de har inte tid att kontakta kunder som flyttar utan ny adress. När jag ifrågasatte att de inte ringt för att kolla upp om jag ville fortsätta vara kund hos dem fick jag veta att de inte ens hade mitt telefonnummer (har aldrig frågat efter det heller...)
Får de lov att göra så här?
Nu har jag förvisso klantat mig och inte grunnat på varför jag inte fått något nytt försäkringsbrev utan alla andra mina försäkringar ligger hos ett annat bolag och går på autogiro och tiden går och plötsligt slår det en att man inte hört från det andra försäkringsbolaget på länge (tydligen två år...)
Men oavsett tiden som gått är det ju ändå ett faktum att de sagt upp min försäkring utan att meddela mig och om något hade hänt hästen under tiden hon BORDE varit försäkrad vad hade hänt då?
Skitkul att hästen är 19 år och egentligen inte går att nyförsäkra...
Tur att det finns trevliga försäkringsbolag som är villiga att kompromissa med gamla trogna kunder och försäkrar in henne mot ett veterinärintyg
Får de lov att göra så här?
Nu har jag förvisso klantat mig och inte grunnat på varför jag inte fått något nytt försäkringsbrev utan alla andra mina försäkringar ligger hos ett annat bolag och går på autogiro och tiden går och plötsligt slår det en att man inte hört från det andra försäkringsbolaget på länge (tydligen två år...)
Men oavsett tiden som gått är det ju ändå ett faktum att de sagt upp min försäkring utan att meddela mig och om något hade hänt hästen under tiden hon BORDE varit försäkrad vad hade hänt då?
Skitkul att hästen är 19 år och egentligen inte går att nyförsäkra...
Tur att det finns trevliga försäkringsbolag som är villiga att kompromissa med gamla trogna kunder och försäkrar in henne mot ett veterinärintyg