Försäkrings fråga

C

canon_eos

Jag och min sambo märkte i dag att min 7 månaders kattunge (perser utan stam) ena "huggtand" har växt innåt å ställe för normalt rakt ner.

I våran försäkring står det att det ingår tandvårdsförsäkring (Agira Plus).
Om det står att det ingår i försäkringen, betalar man ändå självriken då?
Någon som vet?

Sv: Försäkrings fråga

Jag och min sambo märkte i dag att min 7 månaders kattunge (perser utan stam) ena "huggtand" har växt innåt å ställe för normalt rakt ner.

I våran försäkring står det att det ingår tandvårdsförsäkring (Agira Plus).
Om det står att det ingår i försäkringen, betalar man ändå självriken då?
Någon som vet?

Självrisken måste du alltid betala när du utnyttjar försäkringen. Däremot så täcker försäkringen operationen och medicin till en viss del.

tveksam till att försäkringen täcker alls vid en medfödd defekt.
Hör med agria först är mitt tips!

Och ja, självrisken är det du betalar vid en ev skada.

Frågan är om det är medfött. Med tanke på kattens ålder så är det troligen den permanenta tanden, inte nån mjölktand.

TS:
Har katten problem av tanden så dras den ut, det kostar nog inte så överdrivet mycket skulle jag tro.

Fick ju åka o dra ut en avslagen hörntand på min tjej, det kostade 400 plus självrisken (men den hade jag betalat en månad tidigare för ett annat ingrepp).

Min perser har oxå så, lider dock inte alls av det så den har fått sitta kvar hela hans liv.

Jag menar bara att katten kanske inte kommer att lida av den så den kanske inte behöver dras ut.

Jag har frågat Agria, och tandförsäkring ingår och täcker det hela.

Den skaver ibland mot de andra tänderna, man hör tandgnisslarljud, så något måste nog göras.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 787
Senast: Elina8
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar