Försäkring?!

C

Campella

Hejsan . Är fortfarande inte redigt haj på det här med försäkringar..:angel: Men kollat upp lite iallafall , men undrar nu om självrisken ska betalas varje år eller när det händer något? Antar attt det är när det händer något men frågar ändå . :)

Sv: Försäkring?!

Okej så bra misstänkte det men är som sagt inte så inne på försäkringar. tack:)

Du betalar en avgift/år för att ha försäkringen, men självrisk när det händer något.

ett tips är att jämföra olika försäkringsvillkor...hos olika bolag för att få den försäkring som passar just dig bäst...de flesta har liknande villkor, men när det väl händer nåt som kommer alla dessa undantag fram som man inte hade en aning om så det gäller att erkligen lusläsa villkoren, det är bara o ringa runt o fråga om det du tycker är väsentligt. Jag menar det är ju skillnad på om man är hobbyryttare med världens snällaste häst, eller om man är ute o tävlar unghästar! Kan även tipsa om ngt som heter "ridsportförsäkring", har den inte själv än men har planerat o skaffa, den ska tydligen täcka nästintill allt för dig som ryttare, om du tex ramlar av så att du har sönder hjälmen eller annan utrustning så täcker den det...kanske är det nån annan som vet mer om den försäkringen??

När det gäller självrisken så betalas den en gång i varje självriskperiod om du behöver utnyttja försäkringen. Alltså om något händer.
Självriskperioden kan vara olika och olika bolag brukar vara mellan 120 - 180 dagar. Vilket innebär att om en skada tar längre tid för att bli bra så kan få betala en självrisk igen om perioden har gått ut.

Liknande trådar

Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
1 021
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 799
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama