Försäkring

Sv: Försäkring

Trygg hansa till båda barnen, har försäkrat dem redan i magen. Självklart val för mig då jag läst å jämfört alla olika försäkringar, brukar vara ganska då och då i t.ex. vi föräldrar å allt vad tidningarna heter i smarta tabeller)
Jag är försäkrad i Trygga barn själv så det spelade ju oxå in ganska mycket.

Han var/är försäkrad nu oxå. Men vi kan om vi vill byta när han är 6 månader. Vi har nu Folksam.

Jag har Folksam på mina. Då när jag fick första barnet var det inte så stor skillnad och det som var skillnad mellan bolagen tog vi ställning till då. Sen att jag då även jobbade på det bolaget spelade in till viss del. Alla fyra ungarna har likadana och det är deras BOS 50 (bos= barn olycksfall/sjukdom) dvs med 50 pbb som ersättning.

Till detta så har kommnen vi bor i en barnolycksfallsförsäkring som gäller dygnet runt för alla barn som är inskrivna i kommunens verksamhet dvs. förskoleverksamhet, skola osv.

Vi har även en familjeförsäkring för just hästrelaterade skador (vi har stuteri och 31 hästar) samt hästarnas försäkring finns även där ett skydd om de skadar någon. *funderar* har en till olycksfall som gäller just häst, via medlemskap i förening....

Det man ska ha i åtanke är att de flesta bestående handikapp och funktionsnedsättningar inte uppkommer via olycka, utan via sjukdom. Därför skall man se till att barnet har en försäkring som även ersätter just sjukdom.

För oss har det inte varit viktigt om vi fått ersättning från första sjukhusvistelsedygnet eller med en veckas karens som förvinner om barnet ligger mer än 7 dagar. (dvs då ersätts från första dygnet)

Nu är mina barn så pass gamla att jag aldrig i livet skulle byta försäkring och eller bolag, möjligtvis teckna en till.

Jag tecknade in mina redan då jag låg nyförlöst på BB. Ju fortare desto mindre kan hända som kan ge reservation eller avslag. Jag tecknade inte fosterförsäkring på mina, dels ansåg jag inte att de var bra i början och sedan så blev det inte av då minsting låg i magen...

Gira :banana:

Du behöver inte vänta, vill du teckna annan så står det dig fritt. Men då har du två försäkringar tills den ena löpt ut sin period.

Gira

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 749
Senast: kma
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 470
Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
1 125
Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
488
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka