Försäkring, vetrinär samt valpkurs

R

radiate86

Hur tidigt ska jag försäkra min hund? Jag får troligtvis min valp i augusti. Ni kanske också har tips på en bra försäkring...

Jag tänkte också på vetrinären... man ska ju vaccinera hunden vid 12 veckors ålder igen och undrar om det fungerar att enbart ringa till vetrinären för att få en tid, eller om man ska anmäla på något sätt?

Sist men inte inte minst :) Ska naturligtvis gå valpkurs och undrar om ni har några tips på något i Stockholm? Gärna innerstan, då jag bor på söder.

Tacksam för hjälp!

Sv: Försäkring, vetrinär samt valpkurs

Jag tog samma försäkring som uppfödaren har och byter kanske nästa år, det var för att allt ingick och allt blev mycket billigare. Fråga din uppfödare.

Vaccinationen ringde jag om i förra veckan och fick tid samma vecka hon ska vaccineras, inga problem med tider. Är du orolig så ring när du köpte valpen och boka en tid.

Valpkursen vet jag dock inget om men prova att gå in på Svenska Brukshundsklubben

Jag tog samma försäkring som uppfödaren har och byter kanske nästa år, det var för att allt ingick och allt blev mycket billigare. Fråga din uppfödare.

Vaccinationen ringde jag om i förra veckan och fick tid samma vecka hon ska vaccineras, inga problem med tider. Är du orolig så ring när du köpte valpen och boka en tid.

Valpkursen vet jag dock inget om men prova att gå in på Svenska Brukshundsklubben

Okej, tack för svaren!

Din hund skall vara försäkrad när du åker från uppfödaren.. Hör försäkerhets skull med uppfödaren om .. I vårat fall fixar uppfödaren det så att vi inte behöver tänka på annat än försäkringsbelopp..

Vissa vetrinärer har sk "Drop In".. då är det bara att åka dit och vänta..

Din hund skall vara försäkrad när du åker från uppfödaren.. Hör försäkerhets skull med uppfödaren om .. I vårat fall fixar uppfödaren det så att vi inte behöver tänka på annat än försäkringsbelopp..

Vissa vetrinärer har sk "Drop In".. då är det bara att åka dit och vänta..

Tack! Bra att veta så jag är förberedd =)

Försäkring skötte uppfödaren om; hon meddelade försäkringsbolaget som skickade faktura. Bra och lätt ordnat. Om du inte har en sådan uppgörelse bör du naturligtvis försäkra din hund omedelbart.

Vaccination finns oftast på drop-in (själv har jag aldrig bokat tid för det).

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 348
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 012
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 977
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix