Försäkring dyrt

F

Fladde

Har mtt enna halvblod försäkrad i Agria de kostar ca 12.000kr om året :crazy: och 100.000 vetrinär vård.

Finns det billigare och bättre?

Har inga problem med kostaderna men finns de bättre bolag än Agria?

Sv: Försäkring dyrt

Alla har ju sina åsikter om bolag, jag har alltid varit nöjd med Agria. Jag tror att flera bolag kommer att ändra sina villkor under nästa år, så om jag vore du så skulle jag avvakta med att byta bolag.

Du kan alltid gå in på de olika bolagens hemsidor, man brukar kunna få prisförslag på direkten!

12.000kr ?!?! får man fråga hur mycket du får ut för den hästen om den döms ut???

betalar själv ca 1300kr och har också 100.000kr vet.vård.

Halvblod är dyra att försäkra, tror inte det är några större skillander mellan bolagen. Det man kan göra, som många också gör, är att dela upp livförsäkringsbeloppet i hel och begränsad försäkring (kallas också A1 och A2), men då ska man också vara medveten om att man inte får ut vid avlivning för vissa skador.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 353
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 261
Katthälsa Vi har nu två katter. Hittekatter som dök upp en dag och bestämde sig för att flytta in. Den ena var grannens (...), och försäkrad hos...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama