Försäkring av äldre häst?

Sv: Försäkring av äldre häst?

Tack :bow:
JAg ska genast ringa If på måndag.

Jag har en 19 åring som är oförsäkrad & jag har försökt försäkra honom sen jag fick honom vid 17 års ålder. Hans förförra ägare avslutande hans försäkring :( Sen var det försent.

Jag har bara en katastrof försäkring via Agria, skadas han i hagen av en annan peson så får jag 10,000, blidxtnedslag, överkörd, omkommer i jordskred, flygkrasch mm
 
Sv: Försäkring av äldre häst?

Ja, jag har förstått att flera haft samma problem. Jag har själv haft If till gammelponnyn, men hon var ju försäkrad tidigt där.
Unghästen som jag nyss köpte var försäkrad i Agria och tog över den befintliga och hade tänkt flytta till If. Hann inte, eftersom hon skadade sig efter några dagar.
Gynnar hellre ett försäkringsbolag som inte är stelbent.

Kom på: If hade sagt till dem med den äldre hästen, att försäkringen skulle kunna gå att utöka efter en veterinärbesiktning. Alltså kan man t o m få en bättre försäkring än den med begränsad Vetvård för en äldre oförsäkrad häst.
 
Senast ändrad:
Sv: Försäkring av äldre häst?

Underbart.
Får hoppas det blir lika positivt när jag ringer på måndag.
Jag är mest orolig över kolikrisken eller ev olycka där fordon eller någon annan är inblandad vilket jag inte är i poisition att förhindra eller minimera risken helt.
Hälta osv är egentligen oväsentligt då man ändå måste rida m förstånd på en gammal häst.
 
Sv: Försäkring av äldre häst?

Tips,om de nu inte skulle kunna gå att försäkra din häst,lägg undan de som försäkringen hade kostat i månaden minst iaf. Blir ju som en form av räkning då ju och du har pengar om de skulle hända ngt :D
 
Sv: Försäkring av äldre häst?

Jag ringde IF idag. Dom hade tyvärr inget att erbjuda mig. Dom försäkrar inte så gamla hästar enligt damen i malmö som jag pratade med. :(
 
Sv: Försäkring av äldre häst?

Underligt, eftersom de andra fick försäkra en häst som var 16/17 år,helt nyförsäkra, men med begränsad vet vård.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 278
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 310
Senast: ako
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tjockistråden 4
  • Fejkljus
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp