Försådda plantor när sätta ut??

Sonic76

Trådstartare
JAg har försått lite plantor inne för att ha i krukor och rabatter, de är ettåriga och nu har de kommit upp en del med blad i småkrukorna.
När planterar man ut dem??:confused:

Sv: Försådda plantor när sätta ut??

När det är frostfritt gäller för de flesta. Jag har planterat ut mina för flera veckor sedan o jag bor i södra bohuslän..

Det brukar stå på fröpåsarna när det är dags att plantera ut.

Ok, jag satte dem lite sent, de har varit uppe i över en vecka så det kan vara dags nu, får göra iordning först.

Jag har också planterat ut mina för länge sen. Man får hålla lite koll om det är risk för frost och täcka dem eller ta in dem.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Hej! Jag har sått tomatplantor från frö för någon månad sedan, och de har växt till sig rätt bra. Jag har planterat om dem och de växer...
2
Svar
29
· Visningar
1 326
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
414
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar