Förprövning när man flyttar boxar?

J

Jozzi

Hejsan,

Har försökt söka svar på min fråga, men jag förstår inte riktigt. Hoppas ni kan hjälpa mig..

Jag har i dagens läge fyra boxar i mitt stall. Men om jag nu skulle vilja flytta på mina fyra boxar och ändra måtten lite. Måste jag söka sån där förprövning då pga jag flyttar boxarna? :confused:

Hua detta är inte lätt. Har beställt den där boken som alla verka rekomendera..

//Jozzi

Sv: Förprövning när man flyttar boxar?

Om det inte finns möjlighet att ha fler än fyra hästar och inga andra lantbruksdjur på stället så behöver du inte ha förprövning från Länsstyrelsen. Det gäller från fem hästar eller djurenheter.

Okej då vet jag. Tusen tack för hjälpen! :)

//Jozzi

*kl*

Då måste jag också fråga. Vi har fyra boxar men om vi vill sätta upp en vägg för att bygga en liten shettisbox så måste det förprövas?

Ja det måste då förprövas,,
Det allra enklaste är att du ringer länstyrelsen i din kommun o ställer frågan till dem, där får du direkt svar o de kan hjälpa dig tillrätta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 412
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama