Förnya gröna kortet?

Fiorano

Trådstartare
Just det. Hörde en fågel viska om att gröna kortet bara ska gälla en viss tid och sen måste man skriva nytt prov. Stämmer verkligen detta?

Sv: Förnya gröna kortet?

Nej, det gäller på livstid. Även om man kan tycka att det borde förnyas då och då, speciellt för de barn som tog kortet före 2000 (dvs innan det fanns en nedre åldersgräns för att få ta det).

Det var precis det jag gjorde... Tog det -94 innan det var obligatoriskt. Var 13 år då.

När blev det egentligen obligatoriskt? Strax därefter?
Jag skrev för mitt 1995. och då var vi väl uppe i stora startruschen när förbundet spikat in Gröna Kortet precis..?

Jaja, whatever...
Tror min klubb hade fått nys om ett ev. obligatorium och drog ihop de berörda och var lite försigkomna. Men det var ju ett par år sen redan, och "vad gör det om hundra år, när allting kommer kring..?":angel: -visslar-:angel:

Du menar att tex jag som tog kortet 97 (var 10 år då) ska göra om det?
Jag lovar att jag kan läsa och slå i tr, samt kan uppföra mig på tävling. Så det känns inte direkt som att jag behöver göra om det.
Erfarenhet ger en del kunskap också :smirk:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: miumiu
·
Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"