ÄvenTyra
Trådstartare
Apropå att ha travhäst och hästvård..finns det någon mer bukefalist som hamnat i samma sits som jag Flyttade för några år sedan ihop med en glad amatörtränare som levt för sina hästar och det lät ju bra i mina öron, men nu står vi inför den faktiska sanningen! Man blir ju aldrig av med dem? Iofs har man ju känslor för dem, men det skulle ju vara kul med en starthäst men sambon vägrar skicka någon av de gamla trotjänarna till hästhimlen och några fler boxar ryms inte i stallet! Vad jag egentligen undrar över är hur gamla kan dom bli? Jag som kommer från ridhästvärlden har alltid hört att det är bara ponnyer som passerar 25-årssträcket, men nu står ett livs levande bevis för att det inte är sant i stallet. Gamle Frosty är 27 år gammal och behärskar fortfarande seriebocksprång så man ser hela magen på honom. Hans trogna vapendragare Brandy har fyllt 21 och ynglingen Biggis har passerat 18. Veterinären besiktade samtliga för en månad sedan och hittade inget anmärkningsvärt förutom att 27-åringen saknar en (1) tand.
För övrigt, kanske en ny idé till travet...dags för proppar för veterantrav......! 20 meter tillägg för varje år yngre än 20.....
För övrigt, kanske en ny idé till travet...dags för proppar för veterantrav......! 20 meter tillägg för varje år yngre än 20.....