Formulering

Jamtland

Trådstartare
Jag jobbar ideellt på Ungdomsgården, vi ska bjuda barnen på en resa under höstlovet och jag behöver hjälp med en formulering på anmälningsblanketten.

Det jag på ett snällt sätt vill få fram i blanketten är att barn över 7 år gärna får åka med utan föräldrar men att Ungdomsgården inte tar föräldraansvar för vad som kan hända.

Jag jobbar ideellt på Ungdomsgården, vi ska bjuda barnen på en resa under höstlovet och jag behöver hjälp med en formulering på anmälningsblanketten.

Det jag på ett snällt sätt vill få fram i blanketten är att barn över 7 år gärna får åka med utan föräldrar men att Ungdomsgården inte tar föräldraansvar för vad som kan hända.

Jag funderar lite på vad ni menar med ”inte ta föräldraansvar”? En sjuåring är ju fortfarande ganska liten på många sätt och jämför jag t ex med en skolutflykt så förutsätter jag att en arrangör som säger att det är okej att komma utan förälder ser till att barnet kommer med och tillbaka ”hem”, inte kommer bort under tiden, tröstar om det uppstår ledsamheter, ser till att det finns tid och plats för att äta etc. Är det något av det som inte skulle ingå?

Håller med ovanstående. Ni måste skriva ut vad ni menar med föräldraansvar.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 496
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 835
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 802
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar