Sv: Formen!
Första bilden, säger jag som Fazer om hästen. Den ser trevlig och nöjd ut. Det fattas lite muskler i rumpan. Men det kommer med tid och träning, med den trevliga form den ändå verkar vilja arbeta i. Jag tittar gärna på öronspel och svansen. Öronen ser avspända ut och lyssnar ändå på sin ryttare och svansen är "trevligt lyft" och även den relativt avspänd.
Du själv skulle jag säga att du behöver dra bak axlarna lite, så du rätar upp ryggen. Du får lite "gamnacke" nästan. Och, så ser det ut som om du är lite som mig... Du har något korta läder, så att knäna är lite uppdragna och ändå trampar du ner hälen. I och med att du trampar ner hälen, så skapar du en spänning i din skänkel som kan drabba hela din sits. Läng hålen ett eller två hål och våga släppa ner knäna. Foten ska egentligen bara vila med ett mjukt och jämnt tramp i stigbygeln.
Jag vill bara säga att ni ser ut som ett jättefint och samspelt par. Nu ska jag gå över och kika på bild 2.
På bild två, ser det lite ut som att du drar in näsan på hästen, men det kan också bero på att den bara lägger huvudet på sned. Den ser i alla fall lite mer spän ut. Jag vet från egna bilder att, det bara är en ögonblicksbild och troligen är det en olycklig bild, där hästen krupit ur formen och du försöker hitta den igen. Jag skulle böja till hela hästen lite, gå in på en volt och jogga en liten stund, med tagen bakdel, eller göra kvartsframdelsvändningar på en liten "fyrkant". Jag har nämligen själv en häst, som är lite småful och gärna "ljuger" till det hela för att "se vacker ut".
Beträffande sitsen, se bild 1.
Jättefin häst och som sagt, överlag ett jättetrevligt ekipage.