Sv: Formen!

På första sidan ser det trevligt ut, kanske lite mer upp fram och ner bak, men det kommer med styrka och är ingen ide att försöka tvinga fram!!

Näsan ligger bra och det ser mjukt ut!

På andra bilden ser den inte riktigt ut att vara loss i sidan, och det ser ut som att den hamnat lite väl på bogarna, men där har vi det återigen, mer styrka behövs och det kommer ju med träning!!

Jag tycker att du är bra på väg!!!:bump: :bump: :bump:

Tack så mycket! Ja hon har inte styrkan riktigt, den håller vi på och träna upp! :)

Första bilden, säger jag som Fazer om hästen. Den ser trevlig och nöjd ut. Det fattas lite muskler i rumpan. Men det kommer med tid och träning, med den trevliga form den ändå verkar vilja arbeta i. Jag tittar gärna på öronspel och svansen. Öronen ser avspända ut och lyssnar ändå på sin ryttare och svansen är "trevligt lyft" och även den relativt avspänd.

Du själv skulle jag säga att du behöver dra bak axlarna lite, så du rätar upp ryggen. Du får lite "gamnacke" nästan. Och, så ser det ut som om du är lite som mig... Du har något korta läder, så att knäna är lite uppdragna och ändå trampar du ner hälen. I och med att du trampar ner hälen, så skapar du en spänning i din skänkel som kan drabba hela din sits. Läng hålen ett eller två hål och våga släppa ner knäna. Foten ska egentligen bara vila med ett mjukt och jämnt tramp i stigbygeln.

Jag vill bara säga att ni ser ut som ett jättefint och samspelt par. Nu ska jag gå över och kika på bild 2. :)

På bild två, ser det lite ut som att du drar in näsan på hästen, men det kan också bero på att den bara lägger huvudet på sned. Den ser i alla fall lite mer spän ut. Jag vet från egna bilder att, det bara är en ögonblicksbild och troligen är det en olycklig bild, där hästen krupit ur formen och du försöker hitta den igen. Jag skulle böja till hela hästen lite, gå in på en volt och jogga en liten stund, med tagen bakdel, eller göra kvartsframdelsvändningar på en liten "fyrkant". Jag har nämligen själv en häst, som är lite småful och gärna "ljuger" till det hela för att "se vacker ut". :angel:

Beträffande sitsen, se bild 1.

Jättefin häst och som sagt, överlag ett jättetrevligt ekipage. :bow:

På första bilden ser hästen ganska trevlig ut! Det jag skulle vilja är att hästen kommer lite framåt neråt. Den ser inte riktigt ut att orka bära sig i den formen än så därför blir den spänd i överlinjen. Håll även koll på bogarna!
Din sits: över lag ganska trevligt. Skulle dock vilja att du slappnade av i knäna och lossade dom från sadeln för en mer avslappnad följsam känkel! Och bak med axlarna och upp med näsan:smirk:

Bild 2: Samma sak här med både sits och hästen + håll i hop händerna mer framför dig!

Bara dom här detaljer löser sig kommer det bli ett otroligt fint ekipage:love: Jätte fin ponny och ni passar bra ihop:)

//mvh erica

Svårt att avgöra på bara 2 bilder men det lilla jag kan se:
bild 1: håller med orka_bry_mej, hästen ser inte ut att orka bära sig i så hög form så den blir spänd i överlinje och nacken, och tappar baken. Den skulle behöva söka sig mer framåt nedåt och förflytta vikten till bakbenen mer. Du skulle behöva sträcka mer på dig, hålla händerna rakt framåt (det ser ut som att du har böjt hela handleden utåt och händerna är vikta mot magen, men jag kanske ser fel) och komma ner lite mer i sadeln. Kanske skulle det hjälpa att länga lädrerna något? Ser ut som att du spänner dig lite i låren, men även det kan vara en synvilla :)

På bild 2 ser det ut som att hästen går med sänkt rygg och tappar ytterbogen. Även här skulle du behöva räta på dig, och det ser ut som att du är på gränsen till stolssits, men det kan lika gärna vara vinkeln som bilden är tagen ur. Här behöver du ge mer stöd i speciellt ytterhanden, och hålla ihop armar och händer mycket mer. Det ser även ut som att du kniper mer knäna här?

För övrigt är det en jättefin häst, ni verkar ha en bra balans tillsammans och den ser ut att trivas med dig :) Lycka till!

Tack alla för jättebra svar och konstruktiv kritik! :bow: :bow: Ska ta åt mig era tips och kämpa vidare! :) :banana:

jag tycker de ser okej ut!
de du kanske ska tänka på e att:

* räta lite på dig..(dra tillbaka axlarna)
* komma längre fram i sadeln (så att du får en lodrät sits)
* länga dina läder!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Gnägg Hej! Funderar över något som jag inte kan hitta råd om någonstans på nätet. Jag delar min häst med min mamma och vill nu flytta 1 timme...
2
Svar
28
· Visningar
3 463
Senast: Stekspaden
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 163
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V