Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Jag tror att Sainz fina framgångar på sistone tvingar Leclerc ur sin comfort zone, att han måste pressa sig själv och bilen ytterligare och att det är lite mer var man för sig själv just nu på ett sätt som det inte alltid varit förut. Jag sympatiserade verkligen med Leclerc och hans besvikelse – över P4, om jag minns rätt? – under Japans Grand Prix; att få kliva upp på podiet på Suzuka där Jules Bianchi 'förolyckades' (eller i alla fall erhöll sina skallskador och lades i koma tills han avled) hade nog haft mycket djup mening för honom. :(

Skönt att det inte bara är jag som blir ett känslomässigt vrak av stolthet, haha! :D Jag blev så himla besviken över depåmissen, bara att sitta där och se klockan ticka iväg för Gasly när han hade ett så ovanligt fint läge. Inte besviken på mekanikern – det är sådant som händer och Gasly hade ju verkligen klart för sig vad som var det viktigaste, att alla var okej. Jag såg att Alpine fick €10 000 i böter för att depåstoppet var av en farlig karaktär. Upp med det på erfarenhetskontot, se till att alla mår bra och blicka sedan framåt. Fram tills den gångna helgen hade han ju inte fått igenom en enda overtake, men nu fick han känna på det. Jag är stolt över honom. :heart

Jag skall erkänna att jag också är lite 'Men kom igen nu!' direkt Lewis börjar klaga via radion, haha. Jag har fått intrycket att de är lite mer äventyrliga med inställningarna på Lewis bil än Russells, men samtidigt så var ju i princip alla stora ändringar som gjordes på W15-bilen inför säsongen utifrån Lewis önskemål och behov.

De har definitivt ingen teamanda, helt klart. Eftersom det finns så mycket historiska spänningar och konflikter mellan Gasly och Ocon så blir det lite uppdelat baserat på vem man tycker bäst om. Men jag tycker det är lite slöseri med tid att sitta på instagram och slänga ur sig att Gasly/Ocon är den bättre föraren och därför är mer förtjänt av uppgraderingarna. Precis, det var ju som HAAS för något år sedan där uppgraderingarna slog helt fel ut. I Alpines fall tyckte jag det var svårt att dra någon slutsats – båda två tog två placeringar och var nog ungefär lika snabba i grunden, möjligtvis att Gasly hade legat före Ocon utan det långsamma depåstoppet. Vi får blicka framåt emot Miami där det är Gaslys tur att köra med uppgraderingar! :love:
Jag är så långsam på att svara, ledsen!

Jaa, tror verkligen du har rätt, det blir ju liksom lite knepigt när han har sån speciell status hos Ferrari och ska vara "nummer 1" och sen har Sainz mycket större framgångar just nu. Måste vara tufft! Jag vet inte men känns lite som att Sainz på nåt sätt inte är lika sårbar heller för Ferraris mindre bra strategier, han kör lite sitt egnra race och lite egen strategi, medan jag upplever Charles som mer lojal mot Ferrari (tyvärr). Jaa, verkligen, mycket tråkigt :(

Absolut inte! :D Åhh jaa, så frustrerande!! Men jaa, förstår det, jättebra att ha det i "erfarenhetsbanken" och känna att det går i år, hoppas på bättre tur för honom nästa gång! :love:

Ah, har inte så bra koll, men väldigt intressant, jaa då känns det ju på nåt sätt lite extra störigt, såklart de inte vill göra en dålig bil men Lewis klagande gör att det känns som han klandrar dem (och förstås är det ju ingenjörerna som gjort bilen, men alla vill ju bara göra sitt allra bästa!)

Jaa, den parningen är ju verkligen inte den mest harmoniska... Håller med! Jaa, håller verkligen tummarna som sagt! :love:
 
Nu står det klart att Nico Hulkenberg lämnar HAAS för att köra för Stake nästa säsong, vilket sedan blir Audi.

Kanske ännu mer publicitet har ryktet om att ingenjören Adrian Newey ska lämna Red Bull Racing vid säsongens slut fått. Återstår att se vad som händer där.
:eek: Spännande!! Silly season börjar tidigt haha! Frågan är ju då vem som tar över hans plats i HAAS? Och förståeligt att Audi vill ha en tysk förare, då är väl dörren antagligen stängd för Mick? (har sett att vissa spekulerat att han skulle till Audi men vet ej om det alls varit aktuellt på riktigt) Blir kanske mer fritt fram för den andra föraren att ej vara tysk då, kanske Sainz eventuellt (sett rykten) men var ska han vara så länge? Blir intressant att se!

Mycket intressant! Han har väl varit otroligt viktig där? Undrar vad som ligger bakom hans beslut!
 
Jag är så långsam på att svara, ledsen!

Jaa, tror verkligen du har rätt, det blir ju liksom lite knepigt när han har sån speciell status hos Ferrari och ska vara "nummer 1" och sen har Sainz mycket större framgångar just nu. Måste vara tufft! Jag vet inte men känns lite som att Sainz på nåt sätt inte är lika sårbar heller för Ferraris mindre bra strategier, han kör lite sitt egnra race och lite egen strategi, medan jag upplever Charles som mer lojal mot Ferrari (tyvärr). Jaa, verkligen, mycket tråkigt :(

Absolut inte! :D Åhh jaa, så frustrerande!! Men jaa, förstår det, jättebra att ha det i "erfarenhetsbanken" och känna att det går i år, hoppas på bättre tur för honom nästa gång! :love:

Ah, har inte så bra koll, men väldigt intressant, jaa då känns det ju på nåt sätt lite extra störigt, såklart de inte vill göra en dålig bil men Lewis klagande gör att det känns som han klandrar dem (och förstås är det ju ingenjörerna som gjort bilen, men alla vill ju bara göra sitt allra bästa!)

Jaa, den parningen är ju verkligen inte den mest harmoniska... Håller med! Jaa, håller verkligen tummarna som sagt! :love:

:eek: Spännande!! Silly season börjar tidigt haha! Frågan är ju då vem som tar över hans plats i HAAS? Och förståeligt att Audi vill ha en tysk förare, då är väl dörren antagligen stängd för Mick? (har sett att vissa spekulerat att han skulle till Audi men vet ej om det alls varit aktuellt på riktigt) Blir kanske mer fritt fram för den andra föraren att ej vara tysk då, kanske Sainz eventuellt (sett rykten) men var ska han vara så länge? Blir intressant att se!

Mycket intressant! Han har väl varit otroligt viktig där? Undrar vad som ligger bakom hans beslut!

Ingen fara, livet kommer emellan! :D

Jag tror Sainz definitivt är i sin villain era när det kommer till att göra som han själv vill just nu, haha! Vad ska de göra i Ferrari liksom, sparka honom vid säsongens slut? Uppfattade det som att Leclerc var lite besviken över att de inte samarbetade som vanligt i Kina utan att Sainz körde med taggarna utåt, men samtidigt så måste ju Sainz vara konkurrenskraftig och attraktiv för de andra stallen främst.

Om jag minns rätt så har Mercedes flyttat förarstolen/sätet en decimeter bakåt för att påverka trycket på bakdelen av bilen, men den ser ut som en liten studsboll fortfarande! :rofl: Jag håller med, jag får också en känsla av att ingenjörerna blir lite klandrade och det leder inte till något bra klimat och det sprider sig fort. Jag hörde till dem som tyckte att det var rätt kul med folk som drev med/klagade på de mindre framgångsrika stallen, typ Alpine, men nu har jag nog insett att det är folks levebröd som hänger på millimeterinställningar och hur lätt det kan vara att hamna på fel plats vid fel tillfälle.

Stoppa silly season-karusellen, jag vill kliva av! Enligt Helmut Marko ( :grin: ) så har Audi gett Sainz ett bud de inte kan matcha eller buda över i Red Bull, men ska han då vara i Stake ett år när han är som hetast? Det kan inte kännas alltför lockande. Jag tror att Ollie Bearman kan vara påtänkt för HAAS, han måste ju få börja någonstans.

Newey har varit otroligt viktig – han kommer bli otroligt svår att ersätta. Jag läste någonstans att han var kontrakterad till 2025 med en klausul att han under ett år inte får arbeta för konkurrent inom F1. Vem vet hur det ser ut med det, han kanske går i pension nu. Tydligen ska det vara allt ståhej kring Horner-skandalen som ligger bakom, men om det är sant att han slutar så kommer han nog ventilera varför.

Tydligen så har Gasly diskuterat framtiden med Williams enligt källor jag har svårt att verifiera, då troligtvis för att ta över efter Logan Sargeant. De kommer knappast, förhoppningsvis inte, röra Alex Albon men samtidigt så känns Gasly lite för 'gammal i gamet' för Williams? Ah jag vet inte, jag önskar bara att han kunde skrivit kontrakt igår; jag får stressmage för var dag som går utan kontrakt. :D
 
Ingen fara, livet kommer emellan! :D

Jag tror Sainz definitivt är i sin villain era när det kommer till att göra som han själv vill just nu, haha! Vad ska de göra i Ferrari liksom, sparka honom vid säsongens slut? Uppfattade det som att Leclerc var lite besviken över att de inte samarbetade som vanligt i Kina utan att Sainz körde med taggarna utåt, men samtidigt så måste ju Sainz vara konkurrenskraftig och attraktiv för de andra stallen främst.

Om jag minns rätt så har Mercedes flyttat förarstolen/sätet en decimeter bakåt för att påverka trycket på bakdelen av bilen, men den ser ut som en liten studsboll fortfarande! :rofl: Jag håller med, jag får också en känsla av att ingenjörerna blir lite klandrade och det leder inte till något bra klimat och det sprider sig fort. Jag hörde till dem som tyckte att det var rätt kul med folk som drev med/klagade på de mindre framgångsrika stallen, typ Alpine, men nu har jag nog insett att det är folks levebröd som hänger på millimeterinställningar och hur lätt det kan vara att hamna på fel plats vid fel tillfälle.

Stoppa silly season-karusellen, jag vill kliva av! Enligt Helmut Marko ( :grin: ) så har Audi gett Sainz ett bud de inte kan matcha eller buda över i Red Bull, men ska han då vara i Stake ett år när han är som hetast? Det kan inte kännas alltför lockande. Jag tror att Ollie Bearman kan vara påtänkt för HAAS, han måste ju få börja någonstans.

Newey har varit otroligt viktig – han kommer bli otroligt svår att ersätta. Jag läste någonstans att han var kontrakterad till 2025 med en klausul att han under ett år inte får arbeta för konkurrent inom F1. Vem vet hur det ser ut med det, han kanske går i pension nu. Tydligen ska det vara allt ståhej kring Horner-skandalen som ligger bakom, men om det är sant att han slutar så kommer han nog ventilera varför.

Tydligen så har Gasly diskuterat framtiden med Williams enligt källor jag har svårt att verifiera, då troligtvis för att ta över efter Logan Sargeant. De kommer knappast, förhoppningsvis inte, röra Alex Albon men samtidigt så känns Gasly lite för 'gammal i gamet' för Williams? Ah jag vet inte, jag önskar bara att han kunde skrivit kontrakt igår; jag får stressmage för var dag som går utan kontrakt. :D
Håller med om att det känns så där att Sainz skulle köra Stake ett år innan Audi kliver in. Som bilen går nu är man ju inte imponerad. Även om Ferrari haft problem med hållbarhet och även kaosat med strategier etc så har det ju styrts upp något av Vasseur och bilen kan ju ha speed iaf. Stake har ju varit som en gammal åkgräsklippare tyvärr.
Hade varit kul med Sainz i Red Bull. Särskilt om Newey fortsatte designa bilarna.
Man hade väl mer hoppats på ut med Horner än Newey. Men Horner är ju manipulativt begåvad så att säga och svår att få väck.
Jag tycker Gasly verkar rar och så och var väl lovande förut. Men man undrar väl lite hur många fler chanser han kan få i någon lite smårimlig bil. Känns som han kanske fått sina chanser iom så många lovande yngre, typ Bearman eller rent av Lawson. Det blev ju synd för Gasly att Alpines bilar blev riktig skit just året han stack dit för att få iaf mittfälts-bil. Men just det kanske blev spiken i hans kista lite.
Det blir lite som med Ricciardo. Man hoppas de ska komma tillbaks. Men kanske de redan fått den tid de får pga att det inte lyft på länge och det finns unga som ändå presterat väl i de få försök de fått.
Det bör vara rätt safe för Albon om han inte får en annan bättre deal känns det som. Sargeant förstår jag inte riktigt varför han fick vara kvar ett år till faktiskt. Blev förvånad även om det så klart är fint att de vill ge honom en chans. Men de brukar ju ryka för mindre..
 
Håller med om att det känns så där att Sainz skulle köra Stake ett år innan Audi kliver in. Som bilen går nu är man ju inte imponerad. Även om Ferrari haft problem med hållbarhet och även kaosat med strategier etc så har det ju styrts upp något av Vasseur och bilen kan ju ha speed iaf. Stake har ju varit som en gammal åkgräsklippare tyvärr.
Hade varit kul med Sainz i Red Bull. Särskilt om Newey fortsatte designa bilarna.
Man hade väl mer hoppats på ut med Horner än Newey. Men Horner är ju manipulativt begåvad så att säga och svår att få väck.
Jag tycker Gasly verkar rar och så och var väl lovande förut. Men man undrar väl lite hur många fler chanser han kan få i någon lite smårimlig bil. Känns som han kanske fått sina chanser iom så många lovande yngre, typ Bearman eller rent av Lawson. Det blev ju synd för Gasly att Alpines bilar blev riktig skit just året han stack dit för att få iaf mittfälts-bil. Men just det kanske blev spiken i hans kista lite.
Det blir lite som med Ricciardo. Man hoppas de ska komma tillbaks. Men kanske de redan fått den tid de får pga att det inte lyft på länge och det finns unga som ändå presterat väl i de få försök de fått.
Det bör vara rätt safe för Albon om han inte får en annan bättre deal känns det som. Sargeant förstår jag inte riktigt varför han fick vara kvar ett år till faktiskt. Blev förvånad även om det så klart är fint att de vill ge honom en chans. Men de brukar ju ryka för mindre..

Precis, jag tror inte Sainz vill ge bort 2025 till Stake genom att sitta och harva längst bak med Alpine-bilarna – och han vill ju skriva (minst) ett tvåårskontrakt har det låtit som. Då är frågan om Mercedes ens är ett alternativ eftersom de riskerar att förlora Kimi Antonelli om de skriver ett längre kontrakt med Sainz, något som de absolut inte vill ska hända. Sainz i Red Bull hade varit grymt att se, speciellt om de skakat om i organisationen och gjort sig av med Horner och Marko samt lyckats hålla kvar Newey. Jag tror han hade kunnat utmana Max till och med, bara han hade lyckats hitta av precis rätt inställningar.

Ja, jag undrar ofta om Gasly ångrar att han lämnade Red Bull-koncernen och det som då var AlphaTauri, men samtidigt behandlade de ju inte honom särskilt väl. Han hade ju ett år kvar på sitt kontrakt med AlphaTauri men Alpine köpte lös honom och satte honom i en bil som rent krasst inte håller måttet. Det har ju låtit som att han får behålla sin plats i Alpine om han vill – samma med Ocon – men frågan är just om han ens vill. Jag hoppas han får en chans till, jag hoppas verkligen det. :love:

Jag tycker så synd om Ricciardo. Och Sargeant. De vill ju så gärna få det att fungera, men lyckas inte. Jag har betydligt större respekt för båda de två än Stroll med sin självgoda snobbiga attityd, även om han kör bra IBLAND. :grin: Om Aston Martin hade en till förare av Alonsos kaliber hade de nog varit betydligt mer konkurrenskraftiga än de är idag.
 
Jaa, Sainz är verkligen i villain-era! :D Men jaa, mycket spännande hur det kommer bli för honom... Lurigt läge verkligen! Men ja, i Red Bull vore otroligt roligt ju, han började väl i Toro Rosso om jag inte minns fel? Ang. Silly season och alla olika byten så tycker jag det är spännande med alla lovande eventuella nykomlingar! Piastri var ju så kul att han kom in tex! Det livar upp i grid:en med nya! Och det var fantastiskt att se Bearman i Ferrari!

Ja, undrar också det om Gasly, usch han har sån otur ofta! Hoppas verkligen han får en chans till också!! Jag tycker faktiskt det är lite orättvist att jämföra honom med Ricciardo, jag upplever att Gasly fortfarande har "it" även om han förstås inte hör till absoluta toppen och ju verkligen inte har bra så bra förutsättningar med bilen osv. Medan Ricciardo, han har så tappat skärpan på nåt vis? Men hoppas verkligen han får till det snart, det är verkligen sorgligt att se duktiga förare långsamt glida in i något som de kanske inte kommer ur/början på slutet i F1 :(

Och alltså, Stroll, verkligen sån snobb! Ett tag ömmade jag lite för honom för tänkte typ oj oj, kan inte ha varit lätt att ha en sån pappa... (fine han köpte ett f1-team :p men han verkar inte vara en särskilt sympatisk person) men det har varit så många incidenter nu... Senaste racet, hallå Stroll? Såå respektlöst att inte be om ursäkt till DR/stå för att man gjort fel!
 
Jaa, Sainz är verkligen i villain-era! :D Men jaa, mycket spännande hur det kommer bli för honom... Lurigt läge verkligen! Men ja, i Red Bull vore otroligt roligt ju, han började väl i Toro Rosso om jag inte minns fel? Ang. Silly season och alla olika byten så tycker jag det är spännande med alla lovande eventuella nykomlingar! Piastri var ju så kul att han kom in tex! Det livar upp i grid:en med nya! Och det var fantastiskt att se Bearman i Ferrari!

Ja, undrar också det om Gasly, usch han har sån otur ofta! Hoppas verkligen han får en chans till också!! Jag tycker faktiskt det är lite orättvist att jämföra honom med Ricciardo, jag upplever att Gasly fortfarande har "it" även om han förstås inte hör till absoluta toppen och ju verkligen inte har bra så bra förutsättningar med bilen osv. Medan Ricciardo, han har så tappat skärpan på nåt vis? Men hoppas verkligen han får till det snart, det är verkligen sorgligt att se duktiga förare långsamt glida in i något som de kanske inte kommer ur/början på slutet i F1 :(

Och alltså, Stroll, verkligen sån snobb! Ett tag ömmade jag lite för honom för tänkte typ oj oj, kan inte ha varit lätt att ha en sån pappa... (fine han köpte ett f1-team :p men han verkar inte vara en särskilt sympatisk person) men det har varit så många incidenter nu... Senaste racet, hallå Stroll? Såå respektlöst att inte be om ursäkt till DR/stå för att man gjort fel!

Jajamen, han började i Toro Rosso och ersatte Jean-Éric Vergne. Jag håller med om att det är roligt med nya, yngre förare typ Bearman, Antonelli och Lawson. De alla har ju enorm potential och att göra plats i 'ungdomsstallen' HAAS, Williams och Visa Cash App RB (snälla, byt namn till Toro Rosso igen!) borde ju inte vara omöjligt. Jag gillar Jack Doohan som är reservförare i Alpine också, så himla härlig! Ocon är ju enligt ryktet intressant för Audi om inte Sainz vill skriva kontrakt, så det är ju inte otänkbart att Doohan får en chans. Piastri är ju en sådan stjärna på alla plan, så oerhört proffsig och väldigt rolig nu när han kommit ur skalet lite. Det måste vara härligt att tillhöra papaya crew och inte ett team som faller sönder i en miljon bitar. :D

Gasly har ju sagt att han 'kör som ett djur' och gör allt han kan med sin A524, men den är ju verkligen inte konkurrenskraftig i år. När de började pratas uppgraderingar för den på förarnas presskonferens frågade ju konferenciern om Gasly trodde på Q2 i kvalet och han sa, om mitt minne inte sviker mig, nej. Att det primära var att samla data. Men man hörde ju att han var less och frustrerad förra FP1, "Guys, this is unacceptable, I haven't learned anything, absolutely nothing." Men Estie var ju bara en placering ifrån poäng, så jag kommer låta hoppet vara det sista som överger mig. Jag, delulu? Kanske. :o

Jag tycker fruktansvärt synd om Daniel, jag ser inte hans regression som ett bevis på bristande förarkompetens utan snarare som en stilstudie i hur Marko och vänner tuggar i sig förare och spottar ut dem lika snabbt. VCARB 01 är inte heller en särskilt konkurrenskraftig bil, så jag vet inte riktigt vad de förväntar sig för sorts mirakel från honom. Pressen är nog värre än i en ångkokare, så det är inte konstigt att leendet slocknat. Sa inte Horner att Ricciardo "Bara behöver en vinst" så kommer leendet tillbaka? En vinst med VCARB känns långt borta, tyvärr.

Ugh, Stroll ja. Lawrence Stroll ger mig inte bra vibbar och faktumet att han sa att Lance skulle vara likvärdig med Alonso är ju bara delusional. Alonso äger den där bilen med sin hunger och sin rutin. Strolls kommentarer och attityd generellt efter förra loppet var ju bara smärtsamt pinsamt att lyssna på. Jag förstår till fullo att det fick Ricciardo att koka.

Igår var det förresten trettio år sedan vi förlorade österrikiske Roland Ratzenberger i kvalet inför San Marino Grand Prix på Imola. Idag är det trettio år sedan vi förlorade brasilianske Ayrton Senna på samma bana, samma helg. När banpersonalen gick igenom vraket av Sennas bil hittade de en ihoprullad österrikisk flagga vilken Senna ämnade vifta med över mållinjen som en hommage till Ratzenberger. Vilken tragisk helg för sporten. Manifesterar att ingen skadar sig i helgens race, det är det viktigaste. :heart
 
Jajamen, han började i Toro Rosso och ersatte Jean-Éric Vergne. Jag håller med om att det är roligt med nya, yngre förare typ Bearman, Antonelli och Lawson. De alla har ju enorm potential och att göra plats i 'ungdomsstallen' HAAS, Williams och Visa Cash App RB (snälla, byt namn till Toro Rosso igen!) borde ju inte vara omöjligt. Jag gillar Jack Doohan som är reservförare i Alpine också, så himla härlig! Ocon är ju enligt ryktet intressant för Audi om inte Sainz vill skriva kontrakt, så det är ju inte otänkbart att Doohan får en chans. Piastri är ju en sådan stjärna på alla plan, så oerhört proffsig och väldigt rolig nu när han kommit ur skalet lite. Det måste vara härligt att tillhöra papaya crew och inte ett team som faller sönder i en miljon bitar. :D

Gasly har ju sagt att han 'kör som ett djur' och gör allt han kan med sin A524, men den är ju verkligen inte konkurrenskraftig i år. När de började pratas uppgraderingar för den på förarnas presskonferens frågade ju konferenciern om Gasly trodde på Q2 i kvalet och han sa, om mitt minne inte sviker mig, nej. Att det primära var att samla data. Men man hörde ju att han var less och frustrerad förra FP1, "Guys, this is unacceptable, I haven't learned anything, absolutely nothing." Men Estie var ju bara en placering ifrån poäng, så jag kommer låta hoppet vara det sista som överger mig. Jag, delulu? Kanske. :o

Jag tycker fruktansvärt synd om Daniel, jag ser inte hans regression som ett bevis på bristande förarkompetens utan snarare som en stilstudie i hur Marko och vänner tuggar i sig förare och spottar ut dem lika snabbt. VCARB 01 är inte heller en särskilt konkurrenskraftig bil, så jag vet inte riktigt vad de förväntar sig för sorts mirakel från honom. Pressen är nog värre än i en ångkokare, så det är inte konstigt att leendet slocknat. Sa inte Horner att Ricciardo "Bara behöver en vinst" så kommer leendet tillbaka? En vinst med VCARB känns långt borta, tyvärr.

Ugh, Stroll ja. Lawrence Stroll ger mig inte bra vibbar och faktumet att han sa att Lance skulle vara likvärdig med Alonso är ju bara delusional. Alonso äger den där bilen med sin hunger och sin rutin. Strolls kommentarer och attityd generellt efter förra loppet var ju bara smärtsamt pinsamt att lyssna på. Jag förstår till fullo att det fick Ricciardo att koka.

Igår var det förresten trettio år sedan vi förlorade österrikiske Roland Ratzenberger i kvalet inför San Marino Grand Prix på Imola. Idag är det trettio år sedan vi förlorade brasilianske Ayrton Senna på samma bana, samma helg. När banpersonalen gick igenom vraket av Sennas bil hittade de en ihoprullad österrikisk flagga vilken Senna ämnade vifta med över mållinjen som en hommage till Ratzenberger. Vilken tragisk helg för sporten. Manifesterar att ingen skadar sig i helgens race, det är det viktigaste. :heart

Åh, kul!! Du har så bra koll!! Jag blir imponerad och du får mig att vilja lära mig mer :D Saknar Toro Rosso som namn också, det var ju perfekt! Får kolla upp Doohan! Ja, måste vara sååå kul för Piastri att som rookie direkt hoppat i en bil som utmanar!

Det är helt okej att vara delulu, hoppet är det sista som överger en :love:

När jag läst vad du skrivit så håller jag med och tycker att jag uttryckte mig lite dåligt och orättvist mot Ricciardo! Håller med dig fullt ut att det är pga dålig behandling och ett under lång tid liksom mer och mer nött självförtroende som orsakat hans problem. Så otroligt skadligt och måste vara sååå svårt rent mentalt att hitta tillbaka till självförtroendet och tilliten till sin egen förmåga, för som du säger, den finns ju där! Och fy fasen för pressen han är under nu! Huuur ska man hitta tillbaka till ett lugn och en tillit till sig själv när man har den? Så tufft!!
Tror det jag for efter var att jag tycker att Gasly och Ricciardo har väldigt olika problem, även om Gasly oclså blivit dåligt behandlad så tycks han just nu mycket mer påverkas av bilen än stallet och därför har kvar självförtroendet mycket mer än vad Ricciardo har, äsch jag vet inte, jag tycker bara de är olika! Men gillar båda och hoppas innerligt att båda får sin revansch på söndag! Vore så roligt :love: Och ja alltså Horner ang, ”bara en vinst” här kan man verkligen prata om delusional O_o

Jaaa, kände så med DR när jag såg klippet när han fick höra om vad Stroll sagt! Alonso, fantastiskt ju, är som du säger den enda som räddar Aston Martin och det är fint mot mekanikerna att de får se bilen i sitt esse i alla fall med honom!

Otroligt sorgligt att läsa om, så himla tragiskt! Det där med flaggan visste jag inte, så hjärtskärande verkligen, finns knappt ord 💔 Jaa, det är verkligen, verkligen det viktigaste! Vi får hålla tummarna!❤️
 
Det finns ett mysigt klipp på Alpines YouTube-kanal från när de var i Australien en gång, där Ocon och Gasly ska grilla hamburgare med Doohan som domare och han försöker in i det sista undvika att smaka på deras undergrillade mat. En kommentar nämnde att Doohan är som en fredsmäklare i det franska inbördeskriget. :rofl:


Nej, jag förstod vad du menade och håller med dig angående Gasly vs. Ricciardo. Det är ju en enorm skillnad mellan hur media och teamen angriper prestationerna – jag har inte hört att folk säger att Gasly är en dålig förare, men har definitivt hört folk säga att Ricciardo är slut. Det blir som att Alpine-bilen inte når upp till Gaslys potential samtidigt som folk säger att Ricciardo inte tar tillvara på VCARB-bilens potential, men frågan är ju hur stor potential den egentligen har? Sedan är det en enorm skillnad i teamkänsla; Gasly sa ju direkt vid säsongsstarten att "Det här är en startpunkt för oss, nu arbetar vi framåt, vi vet vad vi måste göra" medans Daniel får bära hundhuvudet ensam, just som Gasly fick göra när han körde för Red Bull Racing; han har ju sagt att teamet vände honom ryggen, fryste ut honom och vägrade verkställa ändringar han efterfrågade direkt efter att han kraschade bilen på försäsongens träning. Absolut att inklusivitet är mer positivt för självförtroendet än att kastas i rampljuset när det går dåligt och framhållas som orsaken till det.

Alonso är verkligen en av de bästa och han har ju sagt att bilen är mycket trevligare och snabbare i år, faktumet att han redan skrivit på nytt kontrakt för dem talar sitt tydliga språk. Stroll har ju klagat på bilen istället men jag är beredd att skriva handhavandefel där och bocka av. :D
 
Åh, kul!! Du har så bra koll!! Jag blir imponerad och du får mig att vilja lära mig mer :D Saknar Toro Rosso som namn också, det var ju perfekt! Får kolla upp Doohan! Ja, måste vara sååå kul för Piastri att som rookie direkt hoppat i en bil som utmanar!

Det är helt okej att vara delulu, hoppet är det sista som överger en :love:

När jag läst vad du skrivit så håller jag med och tycker att jag uttryckte mig lite dåligt och orättvist mot Ricciardo! Håller med dig fullt ut att det är pga dålig behandling och ett under lång tid liksom mer och mer nött självförtroende som orsakat hans problem. Så otroligt skadligt och måste vara sååå svårt rent mentalt att hitta tillbaka till självförtroendet och tilliten till sin egen förmåga, för som du säger, den finns ju där! Och fy fasen för pressen han är under nu! Huuur ska man hitta tillbaka till ett lugn och en tillit till sig själv när man har den? Så tufft!!
Tror det jag for efter var att jag tycker att Gasly och Ricciardo har väldigt olika problem, även om Gasly oclså blivit dåligt behandlad så tycks han just nu mycket mer påverkas av bilen än stallet och därför har kvar självförtroendet mycket mer än vad Ricciardo har, äsch jag vet inte, jag tycker bara de är olika! Men gillar båda och hoppas innerligt att båda får sin revansch på söndag! Vore så roligt :love: Och ja alltså Horner ang, ”bara en vinst” här kan man verkligen prata om delusional O_o

Jaaa, kände så med DR när jag såg klippet när han fick höra om vad Stroll sagt! Alonso, fantastiskt ju, är som du säger den enda som räddar Aston Martin och det är fint mot mekanikerna att de får se bilen i sitt esse i alla fall med honom!

Otroligt sorgligt att läsa om, så himla tragiskt! Det där med flaggan visste jag inte, så hjärtskärande verkligen, finns knappt ord 💔 Jaa, det är verkligen, verkligen det viktigaste! Vi får hålla tummarna!❤️

Det finns ett mysigt klipp på Formula Ones YouTube-kanal från när de var i Australien en gång, där Ocon och Gasly ska grilla hamburgare med Doohan som domare och han försöker in i det sista undvika att smaka på deras undergrillade mat. En kommentar nämnde att Doohan är som en fredsmäklare i det franska inbördeskriget. :rofl: "Building the perfect Aussie burger with Alpine" heter den, den ville inte bäddas in här.

Nej, jag förstod vad du menade och håller med dig angående Gasly vs. Ricciardo. Det är ju en enorm skillnad mellan hur media och teamen angriper prestationerna – jag har inte hört att folk säger att Gasly är en dålig förare, men har definitivt hört folk säga att Ricciardo är slut. Det blir som att Alpine-bilen inte når upp till Gaslys potential samtidigt som folk säger att Ricciardo inte tar tillvara på VCARB-bilens potential, men frågan är ju hur stor potential den egentligen har? Sedan är det en enorm skillnad i teamkänsla; Gasly sa ju direkt vid säsongsstarten att "Det här är en startpunkt för oss, nu arbetar vi framåt, vi vet vad vi måste göra" medans Daniel får bära hundhuvudet ensam, just som Gasly fick göra när han körde för Red Bull Racing; han har ju sagt att teamet vände honom ryggen, fryste ut honom och vägrade verkställa ändringar han efterfrågade direkt efter att han kraschade bilen på försäsongens träning. Absolut att inklusivitet är mer positivt för självförtroendet än att kastas i rampljuset när det går dåligt och framhållas som orsaken till det.

Alonso är verkligen en av de bästa och han har ju sagt att bilen är mycket trevligare och snabbare i år, faktumet att han redan skrivit på nytt kontrakt för dem talar sitt tydliga språk. Stroll har ju klagat på bilen istället men jag är beredd att skriva handhavandefel där och bocka av. :D
 
Fick upp detta på mitt instagram-feed tidigare idag. Väntar på att någon trovärdig källa ska bekräfta eller slita det sönder och samman, men ryktet är out there.

This operation is not smooth. :o

1000022550.webp
 
Det finns ett mysigt klipp på Formula Ones YouTube-kanal från när de var i Australien en gång, där Ocon och Gasly ska grilla hamburgare med Doohan som domare och han försöker in i det sista undvika att smaka på deras undergrillade mat. En kommentar nämnde att Doohan är som en fredsmäklare i det franska inbördeskriget. :rofl: "Building the perfect Aussie burger with Alpine" heter den, den ville inte bäddas in här.

Nej, jag förstod vad du menade och håller med dig angående Gasly vs. Ricciardo. Det är ju en enorm skillnad mellan hur media och teamen angriper prestationerna – jag har inte hört att folk säger att Gasly är en dålig förare, men har definitivt hört folk säga att Ricciardo är slut. Det blir som att Alpine-bilen inte når upp till Gaslys potential samtidigt som folk säger att Ricciardo inte tar tillvara på VCARB-bilens potential, men frågan är ju hur stor potential den egentligen har? Sedan är det en enorm skillnad i teamkänsla; Gasly sa ju direkt vid säsongsstarten att "Det här är en startpunkt för oss, nu arbetar vi framåt, vi vet vad vi måste göra" medans Daniel får bära hundhuvudet ensam, just som Gasly fick göra när han körde för Red Bull Racing; han har ju sagt att teamet vände honom ryggen, fryste ut honom och vägrade verkställa ändringar han efterfrågade direkt efter att han kraschade bilen på försäsongens träning. Absolut att inklusivitet är mer positivt för självförtroendet än att kastas i rampljuset när det går dåligt och framhållas som orsaken till det.

Alonso är verkligen en av de bästa och han har ju sagt att bilen är mycket trevligare och snabbare i år, faktumet att han redan skrivit på nytt kontrakt för dem talar sitt tydliga språk. Stroll har ju klagat på bilen istället men jag är beredd att skriva handhavandefel där och bocka av. :D
Hahaha verkligen franska inbördeskriget!! Får kolla på den! :)

Håller verkligen med!! Det känns som det blir så mkt ”sanningar” som liksom går runt runt, alla är överens om att Alpine-bilen är dålig men exakt! Hur stor potential har RB-bilen? Och fine, Tsunoda har det gått ganska bra för men han är ju också i en helt annan situation än DR!
Så otroligt sant!! Såklart förarna behöver långsiktighet för att kunna utvecklas/prestera, men det är som att Redbull-teamen inte fattat det konceptet :grin:

Jättekul för Alonso att han har en bil som kan utmana!! Ska bli så roligt att se hur länge han håller på :) Jaa, Strolls klagande får man verkligen ta med en nypa salt… :p
 
Hahaha verkligen franska inbördeskriget!! Får kolla på den! :)

Håller verkligen med!! Det känns som det blir så mkt ”sanningar” som liksom går runt runt, alla är överens om att Alpine-bilen är dålig men exakt! Hur stor potential har RB-bilen? Och fine, Tsunoda har det gått ganska bra för men han är ju också i en helt annan situation än DR!
Så otroligt sant!! Såklart förarna behöver långsiktighet för att kunna utvecklas/prestera, men det är som att Redbull-teamen inte fattat det konceptet :grin:

Jättekul för Alonso att han har en bil som kan utmana!! Ska bli så roligt att se hur länge han håller på :) Jaa, Strolls klagande får man verkligen ta med en nypa salt… :p

Jag blev tvungen att se om den nu och Ocons förolämpade 'WHO likes it overcooked?!" är jag varje gång jag lagar kött. Relaterar 100%. :rofl: Samt att han när teamet sa åt honom att pusha bilen gav tillbaka, "I am pushing what are you talking about!" summerar hur det är att vara på team Alpine så väl. Allez, le bleu! Jag vill nästan ha kvar dem i samma team trots allt.

Jag håller med, man ska ändå tänka på att Yukis P10 och en poäng firades som om det vore en vinst i Japan – med all rätt, det var en imponerande prestation – samtidigt som Ricciardo "bara" behöver gå ut och toppa? Med samma material? Det tycker inte jag är rimligt. Yuki är yngre, men han kör med hela sin själ och all sin hunger varje gång och vidden av det ska inte underskattas.

Kan inte Lawrence Stroll skicka Lance på något rikemans-racingkollo och ta in Sainz istället? Jag höll på att säga, "skicka honom till IndyCar", men där är ju murarna än närmre . . :nailbiting:

Jag blir mer och mer nervös om Audi-dörren är stängd för Sainz. Jag är fortfarande inte helt säker på att Mercedes har något för honom att signera utan det verkar som om alt handlar om huruvida de väljer Kimi Antonelli först eller vill låta honom mogna i F2/Williams ett år. Längre än så tror jag inte de kan uppehålla honom och Sainz vill säkert skriva på ett längre kontrakt.

Imorgon kväll är det dags för träning och sprint quali! Jag är så taggad! :love:
 
En jobbig sprint-kvalificering från mitt håll idag, en lite förvånande SQ11 samt en SQ16. Difficult difficult lemon difficult. Den positiva överraskningen måste vara att Daniel Ricciardo lyckades landa en SQ4 med två bilar som kan agera stötdämpare mellan honom och 'men de andra bromsade ju och hur skulle jag kunna veta'-Stroll. :D

Här kommer i alla fall startlistan till morgondagens sprintlopp:

1000022644.webp
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 261
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp