Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag blir TÅRÖGD. Oscars första vinst, Norris tätt efter (och framför) och Verstappen ballar ur. Det är en perfekt söndag det.
Vi tyckte samma.Alltså, jag blir TÅRÖGD. Oscars första vinst, Norris tätt efter (och framför) och Verstappen ballar ur. Det är en perfekt söndag det.
Vi tyckte samma.
Däremot tråkigt att Oscars första vinst liksom solkades ner av McLaren. Menar då inte Lando. Utan att de fuckade up strategiskt och behövde sätta förarna i den sitsen. Tur dock att det är just Lando som var den som fick backa. Som både gjorde det och sedan lyfte Piastri och teamet iaf. Snyggt!
Snyggt i intervju med A Stella också efter som lyfte båda förare.
Och snyggt av Hamilton att också lyfta Oscar.
Nej, det var skitkonstigt hanterat av McLaren. Kanske tom varit smartare att låta Piastri vara pissed på att de strulat till det med strategi kring vem de pitar när etc och låtit bli att be Lando switcha. Så hade det blivit irritation/ilska/besvikelse mot just den delen av teamet och förarna hade inte behövt deppa ihop båda två efter att de så länge och rätt obehagligt hotat Lando.McLaren borde aldrig ha gett Lando en undercut om intentionen var att Oscar skulle vinna – Oscar hade en bättre start, ledde stora delar av loppet och hade han fått gå in i depån först istället för att bli saboterad för hade de troligtvis inte behövt manipulera, utpressa och i princip hota Lando till att ge upp en solklar vinst. Jag tyckte det var rent obehagligt att lyssna på. För konstruktörsmästerskapet spelar det såklart ingen roll vem som är P1 eller P2, men känslorna det verkar rört upp hos både Oscar som tydligen i princip ska ha ursäktat sin vinst – jag har inte sett allt material – och hos Lando som var så nedstämd. Samt riktigt otrevlig mot Lewis Hamilton, vilket han förmodligen inte varit hade det hela skötts snyggt. Then again, hade Lando släppt förbi Oscar direkt de bad honom hade han förmodligen kunnat ta tillbaka ledningen.
Även om det blev de två första placeringarna så känns det som att alla i McLaren förlorade något idag på grund av strategin. Oscars första vinst, 1-2 knockout, Lewis och Max-incidenten, Mad Max på radion () och det är inte det många kommer att minnas.
Nej, det var skitkonstigt hanterat av McLaren. Kanske tom varit smartare att låta Piastri vara pissed på att de strulat till det med strategi kring vem de pitar när etc och låtit bli att be Lando switcha. Så hade det blivit irritation/ilska/besvikelse mot just den delen av teamet och förarna hade inte behövt deppa ihop båda två efter att de så länge och rätt obehagligt hotat Lando.
För ja, Piastri såg inte så glad ut som han väl borde och ja han ursäktade sig. Och Lando var ju allt annat än glad även om han är mediatränad och lyfte de han "bör" under intervjuer. Hade Piastri vunnit utan inblandning hade nog även Lando kunnat bjussa mer på att få Oscar att njuta av sin vinst.
Så himla knäppt agerande av McLaren och synd att Pastris vinst inte blev lika kul för någon av dem som den kunde fått vara, om det så hade dröjt x antal lopp till innan vinst.
Vet inte om ni andra ser via F1-tv eller annat. Men David Coulthart kommenterar via F1-tv och berättade om när han blev hotad till att göra samma och hur tufft det var för honom att höra på vad Lando nu fick uppleva så här pass många år senare. Han sa att om han hade fått göra om det hade han inte släppt förbi sin team-mate(Häkkinen).
Fortfarande inget bestämt om var Carlos Sainz hamnar, väl? Kommer det fler besked inom kort kanske nu när det är offentligt med Ocon?
Jag gissar att han vill till ett vinnande team, så då är det väl bara Red Bull och Mercedes som är tänkbara alternativ inför nästa säsong.Inget nytt om Sainz, nej. Frågan är om han är så iskall att han väntar ut något av toppteamen, typ Checo i Red Bull?
Jag gissar att han vill till ett vinnande team, så då är det väl bara Red Bull och Mercedes som är tänkbara alternativ inför nästa säsong.
Red Bull kan väl knappast vara nöjda med att Checo drar in sponsorpengar till teamet om det ändå betyder att de riskerar att tappa konstruktörsmästerskapet.
Tyckte de sa idag att det redan var bestämt att man slutar med Renault-motor. Men jag är verkligen inte med mentalt idag och kan ha missat.Det har ryktats om att Alpines temporäre teamchef Bruno Famin skall lämna sin position snart och idag blev det officiellt bekräftat av stallet att han lämnar sin roll i augusti. Det är inte klart vem som tar över ännu efter sommaruppehållet, men Oli Oakes är ett namn som florerar. Hoppas inte Alpine blir nya Hitech och helt förlorar sin karaktär om så är fallet.
Det känns sorgligt. Det känns som att splitten med Famin också innebär början på slutet för Renault som motorleverantör – vilket i och för sig inte är konstigt med tanke på hur den presterat – i och med att Famin väljer att stanna i Renault. Men jag har haft Renault-stall som favoriter sedan mitten av 90-talet cirka och ville ju så gärna att Alpine och Renault skulle lyckas bli framgångsrika ihop. Det här känns faktiskt mer ledsamt än jag trodde det skulle göra.
Såg igår klipp på Ollie där de frågade vilka som var hans favoritförare. Han sa då LeClerc, Sainz och Hamilton. Och förklarade att det var för att de BÅDE var så bra förare OCH människor. Kände mest bara . RIP en gullig Bearman som får Ocon som assassin/team-”mate”.Vaknade upp till beskedet att Esteban Ocon skrivit på flerårigt kontrakt med HAAS. Kondoleanser till Ollie Bearman osv.
Tyckte de sa idag att det redan var bestämt att man slutar med Renault-motor. Men jag är verkligen inte med mentalt idag och kan ha missat.
Dock diskuterades det ”skammen” och skadan för Renault som brand att de måste plocka in Mercedessnurra när ju Alpine ska vara sportiga Renault. Jolyon Palmer tyckte det vore bättre för brandet att de iaf gjorde rimligt ifrån sig och att det var mer värt än att envisas ha en skit-Renault som inte funkar.
Såg igår klipp på Ollie där de frågade vilka som var hans favoritförare. Han sa då LeClerc, Sainz och Hamilton. Och förklarade att det var för att de BÅDE var så bra förare OCH människor. Kände mest bara . RIP en gullig Bearman som får Ocon som assassin/team-”mate”.