sommarvind
Trådstartare
ja vet att ja tjatar mkt ang min tiks valpning men de är så mkt ja undrar över då hon beter sig så annorlunda mot va hon gjorde efter sin första kull. Första kullen innehöll fem valpar. Det klarade hon galant. Denna kullen fick hon 13 valpar hon verkar opålitlig mot valparna hon morrar och är allmänt grinig. Valparna får inte äta ordentligt vilket har lett till att jag börjat med mjölkersättning. Men valparna är fortfarande otillfredställda och skriker mer i stort sett hela tiden. jag fick råd av en uppfödare att ta bort tiken en natt och ge dom ersättning varannan timma, vilket ja håller på med nu denna natten. Fick även råd att ge mkt filmjölk för att hon skall få upp kalken igen. Skall släppa in henne till valparna i morgon igen och se hur det verkar.. men de är minst sagt obehagligt att inte våga vända ryggen till då man hör ett hemskt morrande i mellan varven. Kan tänka mig att detta var aningen för många valpar för min stackars tik. Är det någon som har erfarenhet av att dom brukar lugna ner sig och komma till ro med sina valpar eller skall ja va tvungen att stödja med ersättning hela tiden? Eller vad gör man?