Förkylningstider

cowgirl81

Trådstartare
Jag och sambon är förkylda, till saken hör att vi har en liten bebis på lite mer än 3 månader. Hur ska vi göra för att skydda honom från att bli förkyld. Vi är väldigt noga med att tvätta händer och sånt. :) Tacksam för tips.

Sv: Förkylningstider

Amma. Dina antikroppara förs då över till bebisen. MEN - det hör till att bebisar blir förkylda och jag tror inte att man kan "skydda" dem mot alla sjukdommar tyvärr. För att de ska få ett eget immunförsvar måste de få gå igenom vissa förkylningar etc. Trösten är att om man ammar brukar bebisens förkylningar bli mindre då den får mammans antikroppar i sig.

Jag var förkyld hela oktober, Isak fick en liten släng av snuva men var inte alls lika förkyld som jag med hosta och så. Vi får se hur det går nu när vi inte ammar längre. Känner av min hals lite nämnligen.

AMMA, det är det enda som hjälper! Enligt BVC-sköterskan så är det bra ifall de blir utsatta för en hel del bakterier, för de ska under sina första två år bygga upp ett immun-system. Håll koll på sedan att den inte får feber osv. Får den feber kontakta läkare! Annars så är det bara att AMMA som hjälper!

Håll god handhygien och låt bli att pussa bebisen på munnen och som sagt, amma om du kan. Det är väl allt man kan göra. Här har vi en förkyld pappa och en än så länge frisk *ta i trä* 3-veckorsbebis.

Hela övriga familjen känner av förkylning, den är på gång med lite halsont och rinnande näsa. Jag ammar min 5-veckors allt jag orkar! :D Ska försöka hålla mig från att pussa på munnen och stoppa in hans napp i min mun. Det är ju annars ett så bra sätt att transportera nappen när man kånkar på en ledsen bebbe... ;)

Lösningen på napptransport:

napphallvilda.jpg

Hur bra som helst. Inga nappar på golvet. :D

Jo men jag kan ej amma, har ej mjölk, fick sluta efter 3 veckor för mjölken sina. :(

Ja just ja, såna ska införskaffas!
Vi har köpt en sån där lejonsnuttis, de är fina!

När Isak var nyfödd fick både jag och sambon magsjuka.
Men bara vi blev sjuka tack och lov.
Vi har varit förkylda också men han har klarat sig

Får hoppas min lille prins klarar sig, är ju lite jobbigt för dom om de ska bli förkylda. Just nu håller han på att få tänder redan. :)

Jag har haft problem med mjölken, men jag löste det med att hålla igång den genom att pumpa först elektrisk under tiden jag sålde och sedan med handpump. För jag visste att jag hade tillräckligt eftersom jag började läcka mjölk oerhört tidigt i graviditeten.

Det var tråkigt för dig! Äter du och dricker tillräckligt?
Du vet att om du oroar dig för något så sinar mjölken också för det!

Men du...

Det är inte hela världen, din bebis blir ju mätt och nöjd på ersättning också :)

Visst att i dessa förkylningstider är ju amning bra, men det går utan också.

Se så, upp men humöret lite :)

Dricker bra och äter bra. Jag var ej nervös då mjölken sina. Den försvann bara hux flux under natten, så killen fick springa till affärn på morgonen och köpa ersättning. Men han växer och mår bra med ersättning också :) och han fick ju mjölk iallafall de 3 första veckorna.

Tack :) tyvärr så har man inte så mycket glatt humör när näsan rinner så man måste andas med munnen för att få luft. :) Men när man ser på lillen så får man alltid ett leende till mötes. Han är sällan ledsen, bara ler och skrattar.

Nej jag menar bara att du inte ska känna dig deppig över att du inte kan amma, ditt barn klarar sig bra iaf :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 449
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Svartkatt
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar