MiaMaria
Trådstartare
Min lilla fölunge, som nu är lite drygt 6 månder har hostat ett par gånger de senaste dagarna. Hon har ingen feber och är inte snorig. En av mina stora hästar har nyligen haft en lindrig förkylning, så jag antar att det är det hon fått. Veterinären vill inte vaccinera innan förkylningen är över. Den äldre hästen väntade jag bara ut, och han var frisk på ett par veckor. Mina hästar gå ute ca 14 timmar per dygn, men lite mindre om det regnar och blåser. Fölungen är naturligvis inte täckad och har tjock päls. Jag har inte sett att hon huttrat utan hon verkar oberörd av vädret. Hon är numera i fint hull (var mager när hon kom för lite drygt fyra veckor sen)
Jag ska ringa veterinären i början av veckan, men vill ändå fråga er andra. Hur gör ni med era hästar när de fått förkylning? Väntar ni bara ut det, eller försöker ni lindra eller behandla på något sätt. Gör ni skillnad på vuxna hästar och föl?
Jag ska ringa veterinären i början av veckan, men vill ändå fråga er andra. Hur gör ni med era hästar när de fått förkylning? Väntar ni bara ut det, eller försöker ni lindra eller behandla på något sätt. Gör ni skillnad på vuxna hästar och föl?