Mauthoria

Trådstartare
Har en häst i stallet som förmodligen blivit förkyld!? Snorig och hostar en del (ganska djupt) Pigg som bara den i övrigt och ingen feber, ingen annan sjuk. Ska ringa veterinären imorgon och rådfråga. Men undrar nu bara vad det kan vara utifall att det ej är förkylning? :crazy: Någon som känner igen sig?

Sv: Förkyld?

Ingen alls? :confused:

Alltså jag vet ju tex hemskheter som kvarka, kvickdrag osv. Men det tror jag ej. De får väl oftast feber vid kvarka? Slöa och hängiga? Och sen dammallergi och liknande. Vilket man får hoppas att det ej är! Jag tänkte ifall det fanns något annat virus/bakteriellt som kan ställa till det om ej förkylning? Någon som trott sin häst varit förkyld men sen att det visade sig vara något annat?

Sv: Förkyld?

Hästar kan bli förkylda precis som oss människor, man behöver inte måla f*n på väggen och tro att det är kvarka eller A2 så fort hästen hostar och är snorig. Ring veterinären och hör efter vad du ska göra? Oftast funkar det prima med lite vila.

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 316
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 216
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 431
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka