Förkyld ögon

S

Svanhild

Är så depp, den ena kattungen har förkylda ögon:cry: jag tvättar rent o smörjer huden under ögonen med mild salva. Nån som har bra tips på att få sådana ögon fina fort igen?

Sv: Förkyld ögon

Jag skrev precis en liknande fråga i en annan tråd, ska vidarebefordra tips om jag får några :)

Hur ser ögonen ut? Gult gegg? Blöta? Svullna ögonkanter? Är de bara milt angripna kan du prova att badda med avsvalnat kamomillte några dagar, men är det svullna ögonkanter och gult gegg bör du ta katten till veterinären.

Mina har gult gegg, men jag tror inte ögonkanterna är svullna och vet. sa ändå att jag skulle vänta och tvätta med vatten. Varför är kamomillte bättre än vatten?

Om det inte funkar kan du köpa Noviform (ögonsalva) receptfritt på Apoteket.

Ok, tack för tipset! Nu ikväll hade dom gått upp riktigt bra iaf så jag hoppas att det "bara" är ögonen som krånglar nu framöver *håller tummarna*

Hur ser ögonen ut? Gult gegg? Blöta? Svullna ögonkanter? Är de bara milt angripna kan du prova att badda med avsvalnat kamomillte några dagar, men är det svullna ögonkanter och gult gegg bör du ta katten till veterinären.

Nja, de mest rinner en massa... ska prova med kamomillte.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
532
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama