Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Nu är Meda hemma! :) Allt har gått så bra som det bara kan gå, efter att ha varit hos uppfödaren en stund så verkade Meda bestämma sig för att jag skulle vara hennes nya matte och la sig i mitt knä trots att uppfödaren satt bredvid. :love: Tågresan gick bara bra och nya husse fick en kärleksfull liten CRX på axeln på en gång. Hundarna är hon mer skeptisk till men hon har redan börjat närma sig Bentley, som är mest intensiv, och givit honom en örfil :D så det kommer säkert gå bra. I övrigt är hon supersocial, vill vara där vi är hela tiden och kelar, pratar och trampar runt. Hon verkar redan trivas bra och vi verkar ha fått världens finaste lilla katt!

dalkulla.jpg
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Grattis till nya missen!

Vad vacker hon är, ansiktet ser ut som det vore målat!:love:

Mysigt att hon pratar!!!

Uppdatera gärna hur det går, och mer bilder...;)
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Uppdatera gärna hur det går, och mer bilder...;)

Okej då! :D Vi börjar vänja oss vid att ha en glad liten katt på axeln eller i knät oavsett vad vi gör. Det är lite bökigt när man går på toa eller försöker äta middag - inte minst eftersom Meda försöker stjäla den mat hon anser rätteligen tillhör henne - men mest är det bara mysigt! :love: Hundarna tillhör henne nu också, hon går och stryker sig mot dem. Idag satt jag och Meda på trappen ett tag så hon fick lapa sol men hon verkar vilja ha mer värme och mindre blåst innan det är dags att utforska trädgården.

solkattred_zpse930f4d8.jpg
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Vilken snyggig...
Var kommer hon ifrån för uppfödning?
Otroligt vacker..:D
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Vi börjar vänja oss vid att ha en glad liten katt på axeln eller i knät oavsett vad vi gör. Det är lite bökigt när man går på toa eller försöker äta middag - inte minst eftersom Meda försöker stjäla den mat hon anser rätteligen tillhör henne - men mest är det bara mysigt! :love:

Jag skulle bli tokig...! :D
Otroligt vacker katt! Grattis. :)
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Haha tyckte väll att det var nått bekant med katten.. :D
Hitta min älskade Raten (FIFe CH Gaohs Beauty Maestro) i stamtavlan.
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Vad härligt det låter!

Verkar som ni kommer att få mycket glädje av varandra!
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Haha tyckte väll att det var nått bekant med katten.. :D
Hitta min älskade Raten (FIFe CH Gaohs Beauty Maestro) i stamtavlan.

Åh, den missen är lite besläktad med min förra katt Skinny också genom Struntens Lukas som var Skinnys mormors far. :)
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Visst gör hon! Uppfödaren hade köpt en rosa transportbur som hon fick åka hem i så då var jag ju absolut tvungen att fortsätta på det rosa temat - hon har till och med rosa soppåsar till kattsanden... :o
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Åååh, grattis och lycka till!!! Hon har SÅÅÅ näpet ansikte, och så söt hon är i rosa!:)
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Dags för en liten uppdatering hur det går med lilla hjärtevännen..?;)

Och väldigt väldigt gärna en bild också...:)
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Jag la precis in en bild i bildtråden! :angel: Allt går bra förutom att vi fortfarande inte vant oss riktigt vid att ha en tjuv i huset. Igår var det husses lunchkeso som fick påhälsning, i morse saknade min leverpastejsmörgås plötsligt pålägg... :cautious:

Trots några svordomar och förstulna kommentarer om att man kanske skulle skicka tillbaka henne till uppfödaren med en lapp om halsen så känns det verkligen som om hon hör hemma här. Hon tillhör flocken, och i jämförelse med hur mysigt det är med en kelig och pratglad krulltott i knät/sängen/på axeln är smörgåspålägg en världslig sak. :love: Det känns jättehärligt att uppfödaren verkar vara så nöjd med oss som hennes nya familj också, sånt betyder mycket.
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

:o Hade helt missat bilden i bildtråden...

Vad roligt att det går så bra! Hon ser så lugn och intresserad ut, med värdighet skådar hon ut från sin undersåtes axel... så söt hon är!!!

Vi har också tjuvar här i huset. Faktum är att jag ALLTID har haft det... Jag har väl dålig pli på djuren, kanske;) Men dom är ju lika glada för det!

Hoppas det rullar på lika bra i fortsättningen!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 905
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
Katthälsa Jag har en 9-årig Bengalhona sen drygt 3 år tillbaka. Hon är en omplacering från uppfödare där hon tidigare varit i avel. Det jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 282
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp