Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Dentaku

Trådstartare
Som någon kanske minns var jag tvungen att avliva min Cornish Rex-hona Skinny för ett tag sedan och efter drygt tretton år med katt(totalt 26 om man räknar den jag växte upp med) så blev det väldigt, väldigt tomt. :(

Jag visste redan att jag skulle vilja ha en ny katt och för ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg på ett rexforum där jag förklarade situationen och undrade hur det såg ut med omplaceringar. Det rasslade till i inkorgen på en gång - det fanns ett helt gäng krulltottar som behövde flytta av olika anledningar, så jag fick ta en snabb funderare på om jag vill skaffa en ny katt redan nu - och det vill jag ju faktiskt! Så om allt går som det ska kommer det att flytta hit en tre år gammal CRX-hona! Hon har haft två kullar men har visat sig avsky andra honkatter så det fungerar inte för uppfödaren att ha henne kvar. Jag hoppas verkligen att hon kommer att trivas här!
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Vad roligt! Du måste naturligtvis uppdatera med bilder :D
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Hon är jättevacker, här är en av uppfödarens bilder(jag får låna hur mycket jag vill :D ):

73995-436667667573-635592573-5125806-751144-n.jpg
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Jag tycker det är supersnyggt att hon är tabby och ja, ögonen... :love:

283721_454597964572729_456675310_n.jpg
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Ytterligare ett skäl för dig och din kamera att komma och hälsa på. ;)
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

:bump:

För några dagar sedan kastrerades Meda, som misse heter, och allt gick bra. Nu har jag bokat biljetter så om allt går som det ska(:nailbiting:) så åker jag och hämtar henne nästa helg!
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Och som alla i Top Model har hon även poserat med en manlig modell(till skillnad från de flesta modeller med ett gäng bebisar i magen). :D

Meda_day31_2012-06-18.jpg
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

(jag tror för övrigt att det var efter den här fotograferingen hon blev eliminerad... :laugh: )
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Ja, där stupade hon nog på det där sexy but not hoochie som Tyra brukar tjata om:D
 
Sv: Förhoppningsvis lite mindre tomt framöver

Imorgon åker jag hemifrån för att hinna umgås med ett par kompisar innan jag hämtar Meda på lördag! :bump:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 905
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
Katthälsa Jag har en 9-årig Bengalhona sen drygt 3 år tillbaka. Hon är en omplacering från uppfödare där hon tidigare varit i avel. Det jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 282
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp