förhandsgranska ASP.NET

T

tazza

Jag håller på att bli tokig! Försöker programmera asp.net men jag får inte till det, jag kan inte förhandsgranska (använder Dreamweaver) och när jag av någon mystisk anledning faktiskt lyckades fungerade ändå inte popup-menyn som jag hållit på med en eeevighet.

Jag är på väg att ge upp...Hjälp!:eek: :cry:
 
Sv: förhandsgranska ASP.NET

ASP och ASP.NET måste köras på en IIS server för att generera bra (Visst det går med ChiliASP och Apache men det är inte alls bra)

När du förhandgranskar i Dreamweaver så kör den från en tempfil och det går inte.

Det du gör är att ha ett webbfönster öppet till den sidan och sen när du har sparat i Dreamweaver så minimera du den och maximera webbläsaren och uppdatera sidan. Då blir det bättre.
 
Sv: förhandsgranska ASP.NET

Jo, jag har förstått att jag måste ha IIS. Jag har hämtat hem det men kan inte installera det eftersom datorn behöver installationscd:n:angel: som vi inte har eftersom tonårssonen slarvade bort den och laddade hem en annan version i stället när vi formaterade om. (Detta har för övrigt gjort idag att Windows upptäckt vårt brott och hela tiden påminner mig om att jag har en ogiltig kopia på min dator, jätteirriterande):devil:

Men jag måste tyvärr säga att jag ändå inte förstår vad du menar. Är väl körd i huvudet. Jag får bara errormeddelande när jag ska försöka titta på den j*vla sidan.:confused:
 
Sv: förhandsgranska ASP.NET

Aj aj aj
Inte bra

Det du kan göra är att om du har en plats på internet som har stöd för ASP.NET så kör dina filer där. Dreamweaver har ju inbyggd FTP stöd så när du spara så sparas de på sidan som finns på internet.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 426
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: bettysmatte
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 120
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp