Förgiftad?

R8n

Trådstartare
Våran ena kisse var ute på koppelpromenad i våran trädgård. Där lekte han och fångade insekter som vanligt. 30 minuter efter att vi kommit in börjar han ligga. En stund senare började han kräkas galla och han har även diarée.

Kan han ha blivit förgiftad av någon insekt/groda?

Han har kräkts 5-7 ggr på 5 timmar och bajsat 2 ggr.

Det märks på honom att han vill vara ifred, är man och pillrar på honom så vill han gärna flytta sig. Så vi låter honom vara.

Men vad kan detta vara?

Sv: Förgiftad?

Ja, det låter som att han kan ha satt i sig ngt dumt. Har han kräkts 7 ggr på 5 timmar ska du åka in till veterinären akut!

Sv: Förgiftad?

Han blev bättre på kvälle, drack vatten som torrfodret legat i och sedan åt han några foderkulor. Dagen efter var han trött men annars så var han som vanligt. Idag märks det inget på honom alls :laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 886
Senast: Voeux
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 490
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 977
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 966
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar