Forestier Illium

sommarminne

Trådstartare
har kollat runt lite i dom gamla trådarna men de finns ingen info alls. någon som har sadeln eller har ridit i den? erfarenheter? kvalite?
ska prova en sådan på hästen i eftermiddag och sadeln ser ju kanonfin ut men de hade varit roligt att höra lite vad dressyrfolk i allmänhet tycker:)

Sv: Forestier Illium

Den är snyggare (nättare) än childeric tycker jag, (men har aldrig provat en dressyr) Däremot en hopp och TYVÄRR var den för smal i bommen för det var underbar kvalitet så som jag under bedöma. :bow:

Det är jätte trevliga sadlar med fint hantverk och härligt greppläder. De är som någon sa en nättare variant av Childeric. Jag tycker de placerar ryttaren i en naturlig lodrät sits och har väl avvägda stöd. Tack vare enkelkåpan så kommer man mycket nära hästen vilket gör att man kan inverka med små hjälper.

lite kl

nu har jag ridit i den och hästen har aldrig varit så fin. jag däremot for runt som en liten smörklick. kan berott på att hästen fick upp ryggen grymt mycke mer än vanligt oh de blev visst jobbigt att sitta ner i traven då. någon behöver sitsträna:o
ska rida i den på lördag igen. är ju otroligt fin och väääldigt mjuk i sätet

Har iofs en Forestier hopp, men kvaliten är super.
Kanon läder och bra stöd, riktigt skön sadel.
Och som du beskriver riktigt mjuk i sätet. (:

Undra vart du hittade den. :angel: Trodde nästan din häst hade växt ur den? Men han kanske bara var lite sommar-rund. ;)

hur är andrahandsvärdet på dom och är som lättesålda? verkar ju inte finnas en enda knappt på begagnatmarknaden?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 612
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar