Tack. Vi kan släppa det nu, det är inte viktigt i sammanhanget.Jag tycker inte @RedHyuuga jämförde kriserna på något sätt. Jag tolkade det bara som en fråga om påståendet att det inte fanns några kriser alls i Sverige.
The show must go on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack. Vi kan släppa det nu, det är inte viktigt i sammanhanget.Jag tycker inte @RedHyuuga jämförde kriserna på något sätt. Jag tolkade det bara som en fråga om påståendet att det inte fanns några kriser alls i Sverige.
Men har vi det verkligen så bra då? Det skrivs och hörs mycket både i media och bland folk där skolor läggs ner och det dras in på både det ena och det andra. Pensionärerna får det sämre, det är bostadsbrist, arbetslöshet m.m. Så har vi det egentligen så bra eller är det bara gnällspikar som går runt och sprider lögner? I så fall vad grundar sig de lögnerna på?
Men har vi det verkligen så bra då? Det skrivs och hörs mycket både i media och bland folk där skolor läggs ner och det dras in på både det ena och det andra. Pensionärerna får det sämre, det är bostadsbrist, arbetslöshet m.m. Så har vi det egentligen så bra eller är det bara gnällspikar som går runt och sprider lögner? I så fall vad grundar sig de lögnerna på?
Nej, men vad jag förstått har lärarna fått det jobbigare i och med större klasser och färre resurser och det är då jag undrar om det verkligen är så bra som folk vill påstå? Om det hade varit bra så hade det inte varit så och det hade funnits resurser, nu räcker inte de resurser som finns. Det var nyligen en skatthöjning på drivmedel vill jag minnas, om den kommer hjälpa resurserna vet jag inte. Återstår att se.
Ja, det är allt från metro, aftonbladet, expressen, gp, SvD m.fl.
Inga kriser som fått någon att sätta sina barn i sjöodugliga båtar och ge sig ut över Östersjön i alla fall.Jag tycker inte @RedHyuuga jämförde kriserna på något sätt. Jag tolkade det bara som en fråga om påståendet att det inte fanns några kriser alls i Sverige.
Nä men det har inte någon påstått heller.Inga kriser som fått någon att sätta sina barn i sjöodugliga båtar och ge sig ut över Östersjön i alla fall.
Bara för att jag ifrågasätter så betyder det inte per automatik att jag inte vet hur bra vi har det mot resten av världen. Tänk på barnen i afrika t ex.Lyft blicken!
Jämför vi Sverige med ungefär 95% av resten av världen så har vi det oförskämt bra
Bara för att jag ifrågasätter så betyder det inte per automatik att jag inte vet hur bra vi har det mot resten av världen. Tänk på barnen i afrika t ex.
En treårig pojke låg drunknad på en turkisk strand - på en bild som gör att man gråter ögonen ur sig. Tycker du att det du beskriver är det största problemet?*orkar inte läsa tråden*
"Största flyktingkatastrofen sedan andra världskriget" har det väl varit under 20 år och mer (?) i Afrika, men först när flyktingar syns i tusentals i Europa (Medelhavet) så reagerar media och kallar det för "största flyktingkatastrofen sedan andra världskriget".
Nej, största flyktingkatastrofen sker JUST NU!*orkar inte läsa tråden*
"Största flyktingkatastrofen sedan andra världskriget" har det väl varit under 20 år och mer (?) i Afrika, men först när flyktingar syns i tusentals i Europa (Medelhavet) så reagerar media och kallar det för "största flyktingkatastrofen sedan andra världskriget".
Barnen i Afrika (som många hänvisar till) KAN hjälpas på plats, de som flyr från krig är i en helt annan situation!!!Bara för att jag ifrågasätter så betyder det inte per automatik att jag inte vet hur bra vi har det mot resten av världen. Tänk på barnen i afrika t ex.
Om att låta media måla upp världsbilden:
Barnen i Afrika (som många hänvisar till) KAN hjälpas på plats, de som flyr från krig är i en helt annan situation!!!
Sen undrar jag HUR många som gör den jämförelsen som VERKLIGEN gör något åt att hjälpa dessa barn...