Föredetta råttor

O

Orzon

Mina råttor avlivades nu i veckan. Nästan 4 ½år gamla.
Är det enormt gammalt eller bara ganska gamla?
Jag hade räknat med max 3 år men dom verkade vara av den segare sorten.

Sv: Föredetta råttor

Det är ovanligt att råttor blir så gamla i dagsläget.
Punkarnas råttor på 70-talet har jag hört blev uppåt 7 år.
Har en kompis som hade en råtta som blev så gammal också.
Gäller att hitta seriösa uppfödare.

Tycker det låter jättegammalt! De råttor som kommer från uppfödare och som brukar synas på utställningar brukar man tycka att två år är en acceptabel ålder, men alla månader efter två ses som en bonus. Ingen av mina råttor har nått 2 år ens :( (dött av olycka, hjärntumör, cancer och livmodersinflammation)

Mina var zoo råttor. Uppfödda som ormmat :crazy:

Den ana fick canser och det var därför jag avlivade dom. Den andra skulle dött av saknade och hade en liten skada på ett öga så hon fick gå samma väg trots att hon egentligen inte var jätte sjuk.

Så snart jag har kommit över förlusten av dessa ska jag ge mej tillbaka till samma zoobutik och köpa två nya.
Förhoppningsvis får jag lika bra och seglivade rådisar denna gång.
:)

räkna inte med det tyvärr... Har haft både zoo och uppfödar-råttor men de har inte blivit långvariga. Cancer och mycoplasma är hårda mot tamråttor tyvärr.... Men man kan alltid hålla tummarna!!!!!!!!!!!!!

Hej

Kan berätta att min "kurt bengt" blev 6 1/2 år gammal. Inköpt på ett vanligt zoo. Medelåldern har jag ingen aning om, men han var frisk ända in i slutet.

/B

Hej

Kan berätta att min "kurt bengt" blev 6 1/2 år gammal. Inköpt på ett vanligt zoo. Medelåldern har jag ingen aning om, men han var frisk ända in i slutet.

/B

:eek: jag brukar säga 2-3 år, 4 om du har tur, 1 om du har otur.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Red_Chili
·
Övr. Djur Vi har under många år haft råttor som sonen älskar. Han matar dom gärna och varje morgon går han dit direkt och varje kväll säger han...
2
Svar
23
· Visningar
2 764
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30