Det är det men vad jag har fått lära mig gör den ingen nytta blandad med foder och därför ska man inte ge det själv alls utan det ska vid behov slangas av veterinär.
Jo den gör nytta även om den blandas med foder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det men vad jag har fått lära mig gör den ingen nytta blandad med foder och därför ska man inte ge det själv alls utan det ska vid behov slangas av veterinär.
Jo den gör nytta även om den blandas med foder.
Vilken typ av kolik har hästen, förstoppning eller gas som fastnar?Hej. Har en häst med lite känslig mage. Haft rejäl kolik en gång. Ger paraffin olja då och då, ej regelbundet.
Men söker något bra att ge varje dag som är bra och förebygger kolik. Något som även en lite petig häst kan äta
Linfrö, linfrö kaka? Vad är bäst? Något mer?
Vilken typ av kolik har hästen, förstoppning eller gas som fastnar?
Vi har nu haft två kolikanfall i vårt stall. Båda kom vid snabbt och kraftigt väderomslag! Vi kommer hålla utkik på det i framtiden.
Vi har tyvärr flera hö-leverantörer och foderbyten kan ju vara jobba jobbiga för känsliga magar. Vi fasar alltid in den nya rundbalen, tillsammans med den gamla.
Brist på motion kan också leda till kolik.
Paraffinolja ska du inte ge! Det är smak och luktlöst och hamnar lätt i lungorna istället. Överlåt det till veterinären.