Före och efter

maria_b

Trådstartare
Några av er kanske minns min 1åring som har varit följd av otur sedan hon föddes. I vilket fall, i våras hade hon magsår och mådde väldigt dåligt. Hur mkt jag än fodrade så gick hon inte upp i vikt. Vill Bara visa en bild på hur hon såg ut i den vevan och en bild hur hon ser ut nu. Är det bara jag som ser skillnad?;)

Första bilden är tagen ca en månad efter att hon behandlades för sitt magsår. Hon hade alltså redan dåbörjat må bättre och var pågång att sätta hull.
calistra2.jpg

Nästa bild togs idag, ca 4månader senare.
Calistra1.jpg

Vad tycker ni om hennes hull i nuläget?

/Maria

Sv: Före och efter

Tack:) Jo nu så känner man inte revbenen alls, förut så syntes de tillochmed på håll:(

Ja visst var det skillnad :laugh: Hon ser även friskare ut i pälsen. Så skönt att det går åt rätt håll!

Jag minns fölbilderna på henne och hon var ju osedvanligt vacker. Ser ut som hon är på gång att bli det igen.:love:

Om du behandlat henne i en månad då översta bilden togs så kan man ju tänka sig hur hon såg ut innan.

Vilket jobb du lagt ner på henne :bow:och vilken pers ni gått igenom.

Ja hon är på G igen:d:idea: Får väl ta och lägga in ett par fjölisbilder på henne också, så kanske några fler vet vilken häst det handlar om:)

Nån dag gammal
Calistra2dygn070.jpg

4 månader gammal.
Calistra4mnContikki063.jpg

Och sen en bonusbild på henens huvudockså som bebis
calistrahuvudbild.jpg

För er som inte hängt med så har vi under det första levnadsåret haft mer en 30 veterinärbesök, samt ca 5-6 klinikbesök, operation mm mm... Hennes "största" motgång har varit böjsenekontrakturen som sedan också utlöste magsåret (symtomen var kraftiga kolikanfall, allmän irritation mot magen samt tandgnissel). Däröver så har vi vid två tillfällen farit till klinik med misstänkt artrit, och misstänkt fraktur vilket som tur var inte var något utav det. Sedan har hon haft urinfistel, flera sårskador med pencillinkurer, Allergisk reaktion på suturmareriallet vid operationen mm. Och sen så har hon en förkylning med snor och hosta som kommer och går hela tiden, förmodligen för att hon har nedsatt immunförsvar.

Kan jag tillägga att jag helst skulle ha vaderade hagar till henne?:crazy: Det tråkigaste är att hon under dessa omständigheter inte fått någon naturlig uppväxt i kuperade hagar med jämngamla kompisar. Varje gång vi har prövat att släppa ut henne i något kuperad/skogshage så slutar det med en sårskada eller fläkskada och vi får ta hem henne till vår egen gård igen där vi har platta "tråkiga" hagar. Jag har börjat ge upp, hon har helt enkelt bestämt sig för att vara porslinshäst.

Peppar peppar har hon nu hållt sig frisk och skadefri i två månader bortsett från förkylningen..

Senast ändrad:

Jätte söt som föl. Och vilken skillnad på bilderna:) toppen!

Lycka till i framtiden

Bra jobbat :bow: Kul att hon återhämtat sig så pass snabbt, det är en tuff tid när man fått ett sådant bakslag och det är guld värt när man får ett sådant resultat efter mycket slit tillbaka :bump:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Stergo
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 941
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
14 136
Foder & Strö Så har vi fått svar på blodprovet till min fina Plet (fläck på danska :)) Han ligger lågt i Zink (6,1 - normalnorm ca. 9-19) samt lite...
Svar
7
· Visningar
1 813
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka