Miljon
Trådstartare
Jag har totalt hjärnsläpp och kan inte tänka hur jag ska dela upp grovfodret på bästa sätt under dagens givor
Förutsättningarna ser ut såhär:
* Fyra fodringar per dag (det är inget jag kan ändra på)
* Fyra ponnyer som bör äta 4, 7,5, 7,5 respektive 9 kg var
* De två som ska ha 7,5 kg var äter snabbast, de som äter mest och minst äter långsammare
* Alla fyra går tillsammans i hagen, men möjlighet finns att ha någon eller några i en annan hage. Vill dock helst att de får gå tillsammans så stor del av dagen som möjligt.
* Frukost, lunch och middag ges i hagen, enbart nattmålet på box.
Det är ju förstås omöjligt att veta exakt hur mycket varje häst äter ute i hagen när de går tillsammans, men med tanke på att de äter olika fort äter de ju knappast lika stor andel. Hur ska jag tänka?
Förutsättningarna ser ut såhär:
* Fyra fodringar per dag (det är inget jag kan ändra på)
* Fyra ponnyer som bör äta 4, 7,5, 7,5 respektive 9 kg var
* De två som ska ha 7,5 kg var äter snabbast, de som äter mest och minst äter långsammare
* Alla fyra går tillsammans i hagen, men möjlighet finns att ha någon eller några i en annan hage. Vill dock helst att de får gå tillsammans så stor del av dagen som möjligt.
* Frukost, lunch och middag ges i hagen, enbart nattmålet på box.
Det är ju förstås omöjligt att veta exakt hur mycket varje häst äter ute i hagen när de går tillsammans, men med tanke på att de äter olika fort äter de ju knappast lika stor andel. Hur ska jag tänka?