Hej! Ganska nyligen köpte vi en Neva hona som har fått någon kull tidigare. Vi har alltid drömt om att få kattungar och nu kommer det bli verklighet! Efter mycket letande så har vi hittat en hane som kommer hem till oss för parning, eftersom att Bianka (vår katt) flyttade hit ganska nyss (2 månader sen). Vi tycker det känns onödigt att låta henne flytta på sig så snart igen då hon blev väldigt spänd när hon först kom hit. (Men hon har känt sig hemastadd sen första dagarna så att ingen får för sig att vi skyndar på parningen, hon har även löpt regelbundet sen vecka 1 hos oss).
Jag har försökt googla på vad man ska tänka på inför parning och hur man ska förbereda? Allt jag hittar på internet är att "honan brukar koma hem till hanen och hanen brukar ha ett eget rum som dom kan få vara ostörda i". Så hur ska vi förbereda parningen? tips mottages tacksamt!
Jag har försökt googla på vad man ska tänka på inför parning och hur man ska förbereda? Allt jag hittar på internet är att "honan brukar koma hem till hanen och hanen brukar ha ett eget rum som dom kan få vara ostörda i". Så hur ska vi förbereda parningen? tips mottages tacksamt!