Miljon
Trådstartare
Min hoppsits är minst sagt katastrofal Eller, jag tycker väl säkert själv att den är värre än den är, men jag är iallafall absolut inte nöjd. Jag kommer för högt upp över hästen, tappar bak skänkeln och slänger mig fram för mycket och/eller för tidigt ibland. Har en ponny som är lyhörd för min sits och blir lite ur balans när jag är otydlig, så jag behöver ju naturligtvis bli bättre.
Vad är era bästa tips för att förbättra sitsen, ffa då över hinder?
Jag behöver egentligen hoppa 2 ggr i veckan för att ha en stark och bra sits, men nu under vintern är det tyvärr inte möjligt. Jag har tur om jag kan hoppa oftare än en gång varannan vecka nu
Behöver alltså både tips på hur jag kan träna för att få en bättre hoppsits även utan hinder, och vad jag ska tänka på och träna på när jag faktiskt hoppar, för att ha en stabil sits.
Rider naturligtvis för tränare, men det är ju så mycket som ska hinnas med på en hoppträning så blir inte så mycket fokus just på sitsen.
Vad är era bästa tips för att förbättra sitsen, ffa då över hinder?
Jag behöver egentligen hoppa 2 ggr i veckan för att ha en stark och bra sits, men nu under vintern är det tyvärr inte möjligt. Jag har tur om jag kan hoppa oftare än en gång varannan vecka nu
Behöver alltså både tips på hur jag kan träna för att få en bättre hoppsits även utan hinder, och vad jag ska tänka på och träna på när jag faktiskt hoppar, för att ha en stabil sits.
Rider naturligtvis för tränare, men det är ju så mycket som ska hinnas med på en hoppträning så blir inte så mycket fokus just på sitsen.