Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inga bevis men det funkade på min häst iaf Jag ryggade på stigar i skogen i lutning så ryggningen gick uppåt, om du förstår vad jag menar.Min häst ryggar bra för hjälperna och är fin i kontakten genom hela ryggningen och oftast går han rakt bakåt, MEN han släpar benen istället för att lyfta ordentligt.
Någon som har några tips på hur jag kan förbättra kvaliteten i ryggningarna?
Ja jag förstår det ska jag testa!Jag har inga bevis men det funkade på min häst iaf Jag ryggade på stigar i skogen i lutning så ryggningen gick uppåt, om du förstår vad jag menar.
Jag tränar också min häst i backar men då avsuttet så hästen får möjlighet att runda ryggen utan att ryttarens vikt stör. Ett annat tips är rygga korta sekvenser med huvud och hals i en lägre ställning (också avsuttet) och ett tredje tips är att rygga och sedan fatta galopp för att få mer bjudning i ryggningen. Vill du få inspiration på övningar så kolla efter filmer om working equitation, där ingår rygga i slalom och annatMin häst ryggar bra för hjälperna och är fin i kontakten genom hela ryggningen och oftast går han rakt bakåt, MEN han släpar benen istället för att lyfta ordentligt.
Någon som har några tips på hur jag kan förbättra kvaliteten i ryggningarna?
Det där ska jag också ta till mig, tack!Jag tränar också min häst i backar men då avsuttet så hästen får möjlighet att runda ryggen utan att ryttarens vikt stör. Ett annat tips är rygga korta sekvenser med huvud och hals i en lägre ställning (också avsuttet) och ett tredje tips är att rygga och sedan fatta galopp för att få mer bjudning i ryggningen. Vill du få inspiration på övningar så kolla efter filmer om working equitation, där ingår rygga i slalom och annat