Förbättra hopptekniken ?

G

Gyllene

En häst som inte har världens bästa hoppteknik medfödd, hur långt går den att förbättra?
Och hur kan man förbättra den?

Sv: Förbättra hopptekniken ?

klart det går! med träning, träning,träning! =) det beror ju lite hur den behöver förbättras, men studs å gymnastik är ju alltid bra =)

Det beror ju helt på vad det handlar om, men det finns mkt som man kan träna upp. Exempelvis att få kvicka ben är gymnastikhoppning super, lite trånga kombinationer så jobbar man på att få hästen att hoppa igenom sig bättre i hela kroppen.

min häst hade inte bästa frambenstekniken när jag köpte honom, hans framben "hängde", vi hoppade olika serier och studs, ibland på graman oxå nu hänger dom inte lika mycket längre men han har lång väg kvar att gå.

Se till att hästen är lösgjord och rör sig genom hela kroppen även i dressyren, så kommer den blir duktigare och lydigare i hoppningen oxå :)

Tack för alla positiva svar :bow:
Min häst har nämligen inte den bästa hopptekniken, men han har viljan. Så om jag kan förbättra den så hoppas jag att vi tar oss långt.
Han hoppar mer med frambenen framåt och behöver istället få upp dom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vår uppdaterade checklista för egentillsyn av ridsportanläggningar finns för hästars bästa och säkerheten för både hästar och människor...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett nytt initiativ har tagits av svenska ridsportförbundet som vill förbättra djurhållningen. De vill kunna ge konsekvenser till vanliga...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Gunnar
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 001
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
955
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V