Förbannad!

G

Gilan

veet i fan vart tråden ska ligag men aja måste bara få skriva av mej lite.

Allmän fakta: Familjen allt handlar om är en mamma och en dotter. Dottern har allvarliga sociala problem och hälsar inte när man kommaer till stallet. Hon är sadist och älskar när dte går skit för nån annan samt så misstänker vi att hon slår hästarna.

Nu: Jag har en havre tunna som dte länge försvunnit havre ur. havre tunnan står i en jordkällare där dotterns kaniner bor och dom äter just havre. Tillsaken är att sen stölderna började så har dom andra 2 boxplatserna byts ut mot nytt folk. Utom deras och stölderna har fortsatt. Jag satte då hänglås på tunnan. När jag kom nu var hänglåsets anordning sönder.

Min mamma tog då upp dettta med dotterns mamma och sa typ "vi vet inte men vi misstänker att det är hon" dom blev jätet griniga och gapa och skrek som fan. mamma sa till dottern "kan du titta mej i ögonen och säga att dte inte var du så tror jag på dej och vi glömmer det här" och hon gjorde dte så vi slutade bry oss.
" dagar efetr ringer dottern mamma och säger att vi är utslängda.
men hur hade ni gjort? Eftersom dte inte finns nån annan som kan ta havren och den här dottern ifråga hatar mej för att dom andra i stallet är bättre v'n med mej en med henne. (vi tror att hon lider av damp eller nåt). men hennes mamma måste väll få veta dte tycker man. men mamman är åxå korkad. Hon blundar ju för allt. När dottern slår sin häst elelr kastade en pulka (som han inte vågade gå förbi) i huvudet 2ggr på han så sa hon "ojjdå hon har visst en dålig dag"

men asså vi ringde till en advokat och han säger att dom inte kan slänga ut oss. men att dte skulle kosta flera 1000 att gå upp i rätten med det :(

men avtalet lyder så här:
Härmed hyr jag Gilan boxplats av ...... Betalning per månad300kr med utrymme för event. höjning.
Uppsägnings tid är 1 månad för båda parter
Vidd misskötsel av häst eller något som har med stallet att göra. får man gå med omedelbar verkan.

OBS. Om hästen eller ägare förstör något. är den skyldig att betala.

Det står inget om att om inte jag och dottern kommer överens så blir jag utslängd.
Men föresten läs sista meningen Obs meningen asså.

haha om hästen förstör något är den skyldig att betala... haha muhahaha...

men arg som fan är jag. Tänker fan inte betala hyra en extra månad till om kontraktet inte gäller i övrigt så ska fan inte det heller gälla så det så.

men som tur är har man vart på G att flytta länge pågrund av att dom är störda i huvvet och vi misstänker att hon slår hästarna.så om man har tur kan jag sticka nästa vecka.

jag tycker att du har gjort rätt! synd att hon kanske slår hästarna...:(

Du gör helt rätt i att flytta om allt du har skrivit stämmer!
det antar jag ju självklart att det gör :smirk:

Alla.

Jo allt stämmer såklart. Har själv inte sett henne slå nån av våra hästar. men andra har gjort dte. och jag har sett henne slå som fan på sin häst.
Sen en dag så stod min häst uppbunden igången. Då kom "hon" och gick mot min häst och höjde handen för att lyfta på grimskaften och gå under min häst rykte till bakåt. Aldrig sett henne göra så.

men dte hade varit bättre att flytta när man själv ville och kunna hitta ett stall som man verkligen trivdes i. men nu blev jag ju utslängd så nu måste jag ta första bästa.=(

Har du blivit uppsagd ska du inte behöva betala stallhyra mer än månaden ut eller så länge du är kvar i stallet. En månads uppsägningstid gäller så att om du säger upp dig då måste du betala en extra månad även om du flytttar ut tidigare samt att du FÅR LOV att stanna en månad efter att du blivit uppsagd och betalar då för den månaden, men du MÅSTE inte stanna och alltså måste du då heller inte betala. Tänk att så många stallägare inte fattar detta som är så enkelt...

Det där låter otroligt likt ett stall jag hade hästen i förut. Vi blev också av med foder och annat. (och den ungen hade också damp och var dum mot hästarna :devil:, det enda som inte är lika mellan dom två stallen är kaninerna) Men i alla fall, dottern i det stallet, stal foder från oss, följde efter en i stallet (jag höll på bli galen på det)
kollade verkligen ALLT vi gjorde som värsta övervakaren!
Snodde mina borstar, flyttade hästarnas grejer, tog efter ALLT jag gjorde med mina hästar! (fruktansvärt störande!)
En dag när vi kom dit stod hennes :devil:- moster och mockade åt Moses, och stod och hotade honom med en sopborste för att han skulle flytta sig :eek: (alltså hon stod och slog mot hans huvud med den, han är jättesvår och tränsa nu :cry:) En annan gång var hästarna jättestressade, och Moses sele flyttad. Vi hade hängt upp den och när vi skulle ha den var den slängd på höbalarna, som om någon använt den :mad: (och den är spec sydd till Moses så e bara han som kan ha den)Dom släppte in sina hundar i hagen fast vi sagt ifrån. Men en fördel är ju att Herman inte är rädd för hundar längre. :D Vi blev också utslängda, dock visste vi om att dom skulle skaffa fler hästar så vi kunde ju inte säga nåt.
Men i erat fall så är det ju galet gjrot av stalläg och ni har er fulla rätt att säga ifrån. Fast skulle nog försöka hitta ett anant stall ändå, för att slippa mer krångel.
Hoppas det löser sig! Lycka till! :)

Tack va skönt att höra att dte inte bara är jag som råkat ut för idioter.
Men som tur är är alla andra i dte stallet helt underbara. så såfort dm hittar boxplatser så drar dom med som i protest. :)
Och en av dom har ringt runt till olika stall och pratat väl om mej. så jag får antagligen en boxplats i stallet mitt emot. Ska ringa imorrn och höra.
Hoppas hoppas. så trött på dom där.

Det värsta är dom är griniga på mej eftersom att jag är bra vän med dom andra i stallet än vad ungen är. Förut var dte min kompis dom hatade(hon har flyttat nu) eftersom alla var bäst kompisar med henne. Då försökte dom slänga ut henne för att dom påstod att deras unge var mobbad eftersom ingen prata med henne efter ett tag. Inte konstigt eftersom att hon inte kunde säga "Hej" ens.

Min mamma prata med hennes mamma idag igen.Den här havren var förut min kompis (henne dom hatade) havre tunna men när hon flytta fick jag den + all havre. Och redan när hon hade den var det stöld ur den.

Nu påstod dom att dte var jag som snodde från min kompis. Och sen när den blev min så skar jag av hänglåset och skyllde på henne. Blir så förbannad. Tur att alla i stallet är på min sida och hatar dom lika mycket som jag. Blir så trött.

wiiieee...flytatde min häst idag till ettt större stall bara rätt över gatan typ. Där verkar allt mycket bättre. så idag har man bärt spån,hö och div. prylar. Men är så glad att vara därifrån nu.

jaja...tack alla som svara.=)

Ska dom andra också flytta sina hästar nu eller fanns det inte plats kanske?
Isf så skulle du ju kunna behålla kompisarna men slippa de jobbiga :idea:
Iaf så är väl säkert de på det nya stället trevligare :)

ahhh..det fanns tyvär inte plats men dom letar stall dom med. men jag flyttade bara till andra sidan gatan så dte var inte så långt.=) Så jag kan fortfarande umgås med mina gamla vänner rida med dom åså. men ska göra allt för att få in dom i stallet när dte blir lediga platser där.

Liknande trådar

F
Hästmänniskan Suck.. jag hyr box i ett litet kollektivstall och har så gjort i tre år, det har funkat hur bra som helst trots att både hästar och...
2
Svar
22
· Visningar
3 523
Senast: Luxi
·
P
Träning vi har en inackordering i stallet, har inte stått där så länge. bara nåra månader. det är en connemara på fyra år. hon har MASSOR med...
Svar
10
· Visningar
1 529
Senast: Lizza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama