J
Jamilia
Min häst vrickade sig i vintras och då åkte jag till kliniken där de konstaterade hovledsinflammation. De röntgade för säkerhets skull och då såg de minimala förändringar på strålbenen båda fram. De jämförde med plåtar som togs för över fem år sedan och stålbenet på v.fram ser precis lika ut som då men höger däremot har det skett förändringar. V.fram har mest förändringar men de sa inte ett knyst om det för fem år sedan så det är inte så farligt men självklart blir man ju orolig.
Min häst som är 12 år har aldrig varit halt för strålbenen som tur är. Tävlar dressyr och har höga mål, ibland blir det lite gymnastikhoppning.
Usch, går runt och är orolig för det här och kan inte riktigt slappna av... Vet inte hur tufft jag törs rida henne, samtidigt måste hon ju hålla för det jag vill ha henne till. Vad är era erfarenheter av förändringar på strålbenen? Vilken sorts ridning brukar de klara av? Vanligt att de aldrig blir halta? Skos alla med ringskor?
Min häst som är 12 år har aldrig varit halt för strålbenen som tur är. Tävlar dressyr och har höga mål, ibland blir det lite gymnastikhoppning.
Usch, går runt och är orolig för det här och kan inte riktigt slappna av... Vet inte hur tufft jag törs rida henne, samtidigt måste hon ju hålla för det jag vill ha henne till. Vad är era erfarenheter av förändringar på strålbenen? Vilken sorts ridning brukar de klara av? Vanligt att de aldrig blir halta? Skos alla med ringskor?
Senast ändrad av en moderator: