Förändring i hem - Feliway?

Caoimhe

Trådstartare
Det ska målas och tapetseras om i lägenheten i slutet av veckan, och jag funderar över om jag borde inhandla en Feliway att sätta i väggen? Jag har aldrig använt Feliway till denna katten förut. Hon är van vid att resa runt och se nya miljöer, men när hemmet förändras så mycket så kanske det blir lite jobbigt? Jag tänker att det kanske kommer att lukta lite annorlunda i lägenheten till att börja med. Det ska även in en stor matta som även den kommer att lukta lite obekant.

Katten kommer inte vara med under arbetets gång, utan vi åker iväg under ett par dagar och kommer tillbaka när arbetet är klart.

Vad tycker ni? Ska jag köpa en Feliway och se till att den är i väggen innan vi kommer hem igen? Funkar det vid en situation med konstiga dofter?

Enligt min erfarenhet är Feliway bortkastade pengar. Jag använde det i flera år men märkte ingen skillnad på katterna.

Enligt min erfarenhet är Feliway bortkastade pengar. Jag använde det i flera år men märkte ingen skillnad på katterna.

Och för mig är det en gudagåva, jag märker direkt om jag glömt byta för då blir det väsfräs direkt. Men det fungerar som sagt inte på alla katter så enda sättet är att prova (jag testade med en plugg först och när den gav resultat köpte jag en till för övervåningen).

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 128
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 177
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama