Föräldrapenning

Snyggve

Trådstartare
Har börjat fundera lite över föräldrapenningen nu när det närmar sig.

Det står på FK's sida att man måste ta ut 180 av sjukpenningdagarna innan man kan använda lägstanivå-dagarna. Min plan var att ta ut 3-4 dgr/vecka med sjukpenning och 3-4 dgr/vecka med lägstanivå, men det går inte alls då eller? Vill ju att dagarna ska räcke läääänge, men vill inte behöva svälta för det :p

Tänkte ringa FK och fråga också såklart, men härinne brukar man få snabba och bra svar ;)

Sv: Föräldrapenning

Du måste ta ut sgi dagar de första 180 dagarna och sedan kan du blanda som du vill =) När barnet fyller ett år måste ha sysselsättning fem dagar i veckan för att behålla din sgi (du kan blanda med sgi dagar o lägsta nivå dagar då med).

Julia

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Manji
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 893
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar