Föräldrapenning

Lime

Trådstartare
Testar att skriva ett inlägg här eftersom FK för tillfället är överbelastat och det inte går att nå dem på telefon.
Har haft problem med att veta vilken föräldrapenning jag ska få efter dotterns födelse i maj eftersom jag studerar och fått skicka in allehanda papper. För några veckor sedan damp i alla fall besked ned i brevlådan att jag fått en vilande sgi hos dem baserad på arbetet jag hade innan studierna. Skönt.
Dottern föddes i maj och jag valde att studera terminen ut till 7:e juni för att ha allting avklarat. Gick sedan på föräldraledighet från 8:e juni och skickade in ansökan för ett par månader framöver.
Såg igår att jag ska få föräldrapenning utifrån grundbeloppet och kände mig genast väldigt stressad. Har de någon anledning att neka mig den vilande sgi:n eller kan de ha missat att den finns där?
Har googlat runt utan att bli något klokare. Är med på noterna att jag inte har rätt till föräldrapenning de dagar jag studerar, men det blir tidigast i januari om jag inte ger mig på att söka jobb istället.
Någon som varit med om samma sak?

Ja, du ska ha baserat på din sgi, så klart förutsatt du tagit CSN. Kontakta dem och påtala felet.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 102
Senast: Meibla
·
Småbarn Dottern började förskolan i höstas samtidigt som jag började studera. Sedan i början på december har jag hoppat av studierna och tagit...
Svar
17
· Visningar
4 366
Senast: Smulu
·
Övr. Barn Hej! Är sedan ett halvår sambo och för 6 v fick vi vår första barn. Vi flyttade till annan del av landet för ca ett halvår sedan pga att...
2
Svar
39
· Visningar
6 130
Senast: sona
·
Övr. Barn Jag har ju föräldrapeng nu, får den 26 varje månad, eftersom den 26 är idag på en söndag, ska alltså pengen komma i morgon måndag. Dock...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama