föräldralediga - hur ser era dagar ut?

Sv: föräldralediga - hur ser era dagar ut?

Jomen det är ju därför man går bort :rofl: Man tar barnet och sätter det vid en korg med "nya" leksaker. Sen sitter de där och roar sig medans vi fikar *ha ha*

Vi kliver upp 6.45. Käkar frukost.
7.30 skolobuss för den äldste.
Utsläpp av hästar, mockning, göra iordning foderhinkar, ta in hö.
8.30 skjutsar mellankillen till dagis 3 dagar/v.
9.30 mellanmål/fika. Sovdags för lillan.
Slötid fram till lunch. Ev kommer en kompis så hjälps vi åt med barnen så att en av oss kan rida.
12-13 ca lunch.
13.30 hämta barn 3 dagar/v.
14.15 skolbussen kommer.
Läxläsning, mellis för mellankillen, förbereda middag.
16-17 hästar in, matlagning.
19.30 de stora förbereder sig inför natten.
20.00 i säng.
22.00 kvällsfodring, sovdags!

ibland fikar vi hos grannen, åker till öppna förskolan eller till täby och rider på banan dagtid.

Låter bekant det där.
Inte har vi någon skog eller ens grusvägar och gå med hunden på heller.

Jag som är lite av en ensamvarg :angel: stortrivs med att gå och strosa här hemma själv.

Jag hoppade faktiskt av mammagruppen på bvc, för det var urtråkigt och jag hade inget gemensamt med de andra mammorna.

Än så länge är inte Alice så intresserad av andra barn, hon är bara 6 månader. Men längre fram kommer vi börja träffa de andra 13 st som är föräldralediga här i byn...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 649
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 100
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 640
Senast: orkide
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka