För tung för maxad d-ponny?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

_AnnaS

Heej, jag har fått erbjudande att bli medryttare på en maxad d-ponny, engelskt fullblod/nordsvensk. Nu är bara frågan om jag är för stor eller inte.. Jag är ungefär 170 cm lång och väger ungefär 74 kilo, är jag för tung eller för lång? Jag är bara så orolig för att göra hästen "illa" genom att vara för tung eller så.. Så om någon har nån åsikt, så skriv :)

Sv: För tung för maxad d-ponny?

För lång är du ju men det spelar ju inte någon roll så länge som du inte tänkt satsa på msv dressyr eller hoppa över 120 typ...;)

Din vikt borde inte vara några problem om hästen är normalt musklad och är frisk i övrigt:D.

ha det så kul med pållen....:idea:

Sv: För tung för maxad d-ponny?

Det beror ju mycket på hur hästen är byggd, men påminner den mycket om en nordsvensk tror jag inte att din vikt är något problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 252
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 863
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 339
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar