För trånga damasker ledde till avlivning

Sv: För trånga damasker ledde till avlivning

men gud! Lite koll på utrustningen får de väl för attans ha! >_<
Fan vad onödigt!

Jisses så onödigt! Undras hur trånga damaskerna var för att något sådant ska hända? Fruktansvärt, stackars häst.

Fyfasen var hemskt. Jag undrar också hur trånga de benskydden var för att orsaka detta :crazy:

Men fy så tragiskt! :( Hur 17 kan man ha skydden SÅ hårt spända? Vilken tragisk onödig död...

..och det är just därför som man inte bör använda damasker...
finns bättre alternativ.

Nej fy vad tragiskt och onödigt! :cry:

Jag brukar själv ha senskydd när jag hoppar och de på den övre bilden brukar jag kalla strykkappor.

Men de på den nedre bilden ser mer "elaka" ut. Fyfan vad vidrigt, stackars häst :cry:

Jag brukar själv ha senskydd när jag hoppar och de på den övre bilden brukar jag kalla strykkappor.

Men de på den nedre bilden ser mer "elaka" ut. Fyfan vad vidrigt, stackars häst :cry:

Jag tycker att de ser ut som vanliga senskydd?

Ja, de kallas så i folkmun;)

Dock så betyder det inte att det var just den modellen av senskydd som galoppören hade. Men den norska artikeln visar bara på att det troligast var senskydd som hästen hade.

Stackars häst!
Vilken totalt onödig olycka, sådana basala grejer som passande utrustning måste man väl ha koll på om man har en tävlingshäst i sådana sammanhang?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 056
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Okej, ny på forumet och min första startade tråd...men vill ha lite input inför val av avlivningsmetod....Min högt älskade gamla farbror...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 958
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Näe men det här med tiden alltså.... Jag skulle ju finna tid till att skriva av mig tankar och upplevelser här i bloggen, lovade jag ju...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur