För stor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Skippy

Är jag för stor för min ponny? :( Han är 148 cm och jag 165 cm, läste i en tidning att man var för stor vid sin d-ponny vid 160 cm :( Antingen har jag hjärnspöken eller ser jag för stor ut?

Ignorera hur jag sitter, jag vet mycket väl om mina brister och kämpar på ;)

Sv: För stor?

Att säga att alla är för stora för sina ponnysar när man är länge än 160 cm är inte sant.

Beror ju helt på hur ponnyn och ryttaren ser ut i kroppen.

Tycker inte att du ser för stor ut för din ponny. :)

Åh va skönt att höra!
Tyckte det lät lite konstigt, och alla hästar är ju byggda olika, men jag får lätt hjärnspöken :p

du är inte alls för stor på din ponny!

sluta oroa dig! hade ponnyn varit väldigt gracil och du varit väldigt fet hade det kanske sett lite dumt ut, men ponnyn ser välmusklad och rejäl ut och du är liten och smal ;)

du kan nog växa både på längden och bredden en hel del innan du är för stor

Välmusklad!? :eek: Jag som tycker han ser ut som en vandrande fettklump :D

Åh, vilken lättnad :)

Du är absolut inte för stor för din ponny. Njut och ha kul och sluta oroa dig.

Jag tycker ni ser ut som ett välbalanserat litet ekipage! Alldeles lagom storlek på både dig och hästen.

Åhh, förresten, guuuud vilken läcker färg pållen din hade då! :love:

Jag låste två trådar igår, med detta svar. Snart känns det som om jag bara ska kasta alla nya såna här trådar i papperskorgen UTAN förklaring. För tråden om längt, vikt och sotrlek ligger ju ändå HELT SYNLIGT överst i forumet och den KAN INTE gå att missa.

ALLA DISKUSSIONER OM; längd, vikt, storlek och liknande tas i denna tråd, http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=792580 och inte i några nya trådar. Detta gäller oavsett bukeanvändare.

Detta är INTE för att vara dum eller bossig, utan för att underlätta för andra användare som också är intresserade av detta ämne, så att man slipper bläddra i 1500 trådar.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 932
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka