För stor sadel...

G

Grapewine

Nån som har några bra tips när det kommer till för stora sadlar?? Min är nämligen för stor (för mig) vilket gör att jag glider bakåt och sitter alldeles för långt bak... Sätet skulle behöva vara nästan en decimeter mindre... :crazy: Finns det nån typ av kudde eller liknande att fästa bakom rumpan?? :angel:

Sv: För stor sadel...

Kan hästen inte ha en midre sadel då? om du ex hart 17" nu, skulle du inte kunna hitta en 16"? det är nog svårt att förminska sätet! lycka till!!

Sv: För stor sadel...

Vill inte byta sadel då det var svårt nog att hitta en som passade... :crazy: Desutom tror jag inte att en 16 tummare räcker... Det är ju som sagt hela 10 cm som behöver fyllas ut...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Utrustning Hej, köpte ett eksemtäcke till pållen ifjol, men det blev inte använt mer än nån gång då det sitter som det gör. Mössan ska ju fästas...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
1 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?