för stor film

M

mermaid

Ville ladda upp en film pa youtube att sätta i bloggen men den var för stor. Fattar inte hur det kan stämma? Vissa sätter ju in 9minuters filmer, den här var typ 3-4 minuter... Kan man göra den mindre pa ngt vis? :confused:

Sv: för stor film

Hm, det där var lite för svart för otekniska jag... Hur gör alla andra egentligen? Kan man inte ställa in det där pa kameran pa ngt vis sa det inte blir sa stort...?

Nu vill jag försöka dela pa filmen istället och posta 2 ggr, liksom. Hur gör man det? :) Vet att det finns ngt program men har ingen aning vad det heter osv.

Det är lika enkelt/svårt att dela på en film som att krympa den.

Du borde ha Windows Movie Maker på datorn (leta lite i startmenyn)
Starta programmet, klicka på "Importera video". När detta är klart, dra ner filmen till "rutan" längst ner till vänster.
Klicka på "Spara på min dator". Ge filmen ett namn, och välj var du vill spara filmen, klicka på Nästa. Välj "Visa fler alternativ". Om du vill att filmen ska bli så bra som möjligt, använd då "Bästa kvalitet för filstorlek" och ställ in 100MB som är max för filmer att ladda upp på youtube. Klicka på Nästa, nu börjar filmen att komprimeras om, vänta tills det är klart. Nu kan du ladda upp filmen.

En liten fraga. :p
Maste jag inte dra ner alla filer till olika rutor? Alltsa den delar ju upp sig i massa filer som är typ 10sek langa, ska jag dra ner dom alla till varsin ruta... om du förstar? :)

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
595
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
683
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 294
Senast: malumbub
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka