För oss som hoppar först :/

Y

yellowbananaseller

Hoppning har nog aldrig varit min grej, men jag tycker fortfarande att det är otroligt kul med fart och fläkt och vill kunna känna mig säker i sadeln när ett hinder kommer upp framför mig. Problemet är det att jag alltid lyckas hoppa före hästen som på så sätt blir störd av mina egna mått och mätningar huruvida det är dags att hoppa av eller ej. Säkerligen är nog detta ett litet "handikapp" sen det att jag ridit väldigt många hästar som har en förmåga att hoppa av väldigt tidigt. Men hur ska jag få bort detta så jag kan känna mig säker även när det gäller hoppning ? :banana:

Sv: För oss som hoppar först :/

Träna med trav och galoppbommar före hindret så att du får känsla för när hästen hoppar av. Vet man att det ligger bommar framför så måste man vänta på hästen på ett annat sätt än om du rider mot bara ett hinder. Det blir mer tydligt när hästen kliver över bommen. Funkade för mig i alla fall:)

Sv: För oss som hoppar först :/

ställ upp låga hinder och sitt TUNGT imot det håll om med hela benen. Du behöver egentligen INTE ställa dig över hindret när det är så litet så du kan hålla dig ner i sadeln ordentligt , du behöve rinte stå i fältsists bara att din överkropp kanske ska vara lite framåt än vanligt. det brukar funka :).. // Mickan

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar